Týden 10: Zadání závěrečných projektů a práce na nich
Zadání závěrečného projektu
1) Kavárna Kafinet má zájem zlepšit své služby. Zmapujte spokojenost klientek a klientů se současnými službami a nabídkou, prozkoumejte možnosti vylepšení.
2) Děkan Pedagogické fakulty se zabývá možnostmi vzdělávání v pandemii a chce zlepšit on-line výuku. Potřebuje vědět, jaká byla spokojenost s výukou studujících na PdF s online výukou, jaké formy online výuky byly efektivní a vhodné, příklady dobré i špatné praxe, bariéry v úspěšném online vzdělávání i možnosti vylepšení.
3) Katedra speciální pedagogiky chystá reakreditaci oboru speciální pedagogika a chce studium zlepšit tak, aby lépe vyhovovalo potřebám studujících. Zmapujte potřeby studujících oboru vážící se k studiu a nápady k možnému přestrukturování studia, tak aby lépe vyhovovalo.
4) Proděkanka pro kvalitu a strategii Pedagogické fakulty chce připravit etický kodex vztahů na pedagogické fakultě, který by měl stanovit základní mantinely vztahů mezi vyučujícími a studujícími, i mezi studujícími navzájem. Z tohoto důvodu chce zmapovat zkušenosti studujícím s chováním, které studující vnímali jako problematické ze strany vyučujících (např. projevy sexismu, rasismu, nějaká forma diskriminace, neadekvátní uplatňování autority atp.). Vaším úkolem je zmapovat takové zkušenosti mezi studujícími PdF MU.
5) Vymyslete si vlastní téma, které si nechte schválit vyučujícími předmětu
Postup
1) Jako skupina se shodněte na tématu
2) Položte si konkrétní otázky, které vám pomůžou si téma zmapovat
3) Promyslete si, kdo/co bude vaším vzorkem. Základ vašeho vzorku bude tvořit váš vlastní tým, ale zvažte, zda nechcete zapojit i něco dalšího. Můžete zkusit zapojit další lidi, nebo třeba udělat pozorování (v Kafinetu), zanalyzovat internetová diskusní fóra k tématu atp.
4) Zvolte metodologický postup – vyberte si některé z metod, které jsme v kurzu probírali. Zkuste metody kombinovat, závěry jedné prohloubit pomocí další.
5) Posbírejte data
6) Data analyzujte a interpretujte – pomocí kategorizace, hledání souvislostí, navazování zjištěného na poznatky o kontextu
7) Shrňte své poznatky do závěrečné zprávy
Svou práci budete prezentovat, k prezentaci se zapište zde:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VlPKIjqluIq20TaXyuhoKS0jnHlQAi47tX7hdwnWYOk/edit?usp=sharing
Vaše prezentace by neměla přesáhnout 5 minut. Stačí ústní prezentace, pokud budete chtít sdílet nějaký vizuál, můžete si ho nachystat. V prezentaci se zaměřte na to, jak jste postupovali a na nejzajímavější výstupy, které vám z vašeho bádání vyšly. Textovou podobu závěrečné práce odevzdejte sem:
Projděte si závěrečné bakalářeké a magisterské práce, které využili design případových studií a zvažte, zda by mohly být inspirací i pro vaši potenciální závěrečnou práci. Všechny práce naleznete v ISu.
Ferulíková, Simona. 2018 : Tři generace brněnských zahrádkářů: Případová studie zahrádkové osady Červený kopec. Brno: Masarykova univerzita.
Floriánová, Irena. 2017 : Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (případová studie základní školy hlavního vzdělávacího proudu). Brno: Masarykova univerzita.
Špániková, Alena. 2017: Život pacienta po prodělání cévní mozkové příhody. Případová studie. Brno: Masarykova univerzita.
Novotná, Barbara. 2019: Případová studie ženské sexuální delikvence. Brno: Masarykova univerzita.
Svačinka, Stanislav. 2019: Gestalt terapie klientky s depresivní symptomatikou: Systematická případová studie. Brno: Masarykova univerzita.
Gill, Tomáš. 2019. Adaptace žáků na přechod na střední školu: případová studie. Brno: Masarykova univerzita.
Palatová, Barbora. 2019. Případová studie posttraumatické adaptace subjektu s těžkým poraněním mozku. Brno: Masarykova univerzita. Brno: Masarykova univerzita.