Využití vizuálně - motorických komunikačních systémů ve vzdělávání žáků se SP
Český znakový jazyk
V rámci vzdělávání žáků se sluchovým postižením často zmiňujeme nutnost či potřebu osvojování si českého znakového jazyka, resp. způsoby jeho výuky a využití ve vzdělávání. Český znakový jazyk je pak nejen komunikačním systémem, který neslyšící využívají pro vzájemné dorozumívání, ale může být u výukovou komunikací, tzn. jazykem, prostřednictvím kterého dochází ke vzdělávání a osvojování si nových poznatků, vědomostí, dovedností apod.
V rámci publikace VÝUKA ČESKÉHO ZNAKOVÉHO JAZYKA PRO ŽÁKY SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM - 1.část je představen úvodní koncepční vhled do problematiky jazykového vzdělávání neslyšících žáků, a to právě ve spojitosti s ČZJ jako jejich prvním jazykem.
Zaměřte se, prosím, na kapitoly:
4. Osobnost učitele ČZJ
6. Návrh obsahu předmětu ČZJ v základním vzdělávání
7. Způsoby a možnosti testování jazykové úrovně neslyšících žáků a žáků se SP
Publikace a materiály k ČZJ a notaci ZJ
Z publikace: Macurová, Alena, Zbořilová, Radka a kol. (2018) Jazyky v komunikaci neslyšících: český znakový jazyk a čeština. Praha: Karolinum.