Speciální pedagogika

Legislativa a kurikulum

Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ve znění pozdějších předpisů

 

Školský zákon – aktuální znění
důležité paragrafy:

§ 16 Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
§ 18 Individuální vzdělávací plán
§ 34 Organizace předškolního vzdělávání
§ 34a Povinnost předškolního vzdělávání a způsoby jejího plnění
§ 34b Individuální vzdělávání dítěte
§ 36 Plnění povinnosti školní docházky + § 39
§ 37 Odklad povinné školní docházky

Vyhláška č. 27/2016
o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných

Rámcový vzdělávací program

RVP PV
3.1 Úkoly předškolního vzdělávání: diagnostika, zejména ve vztahu k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami

7.6 Specializované služby, jako je logopedie, rehabilitace či jiná péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami, ke kterým předškolní pedagog sám není dostatečně kompetentní, jsou zajišťovány ve spolupráci s příslušnými odborníky (speciálními pedagogy, školními či poradenskými psychology, lékaři, rehabilitačními pracovníky aj.).

kap. 8. Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
kap. 9. Vzdělávání dětí nadaných

Poradenství

KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 258 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2.

Vyhláška č. 72/2005
o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních