Ze0127 Úvod do studia geografie, podzim 2021 Vyučující: RNDr. Hana Svobodová, Ph.D., UČO 67632, email: 67632@mail.muni.cz Podmínky pro zápočet: · Včas odevzdané cvičení v odevzdávárně v ISu (hodnocení cvičení bude v poznámkovém bloku) – do 7. 11. 2020, 23:55. · Odevzdané cvičení musí být kompletní, jinak je považováno za neodevzdané. · Max. 2 opravy. · Splnění zápočtového testu. Využití primárních a sekundárních zdrojů dat ve výuce zeměpisu Zadání cvičení Prostudujte si schémata s rozdělením primárních a sekundárních zdrojů využitelných ve výuce zeměpisu. Vaším úkolem je kreativně přetvořit obě schémata do českého jazyka a uvést ke každému zdroji dat příklad z místa vašeho bydliště, jak daný zdroj využít pro výuku zeměpisu (např. uděláte fotografii v místě vašeho bydliště a vysvětlíte, jak ji můžete využít ve výuce; uděláte panoramatický náčrt z vyhlídky blízko fakulty a vysvětlíte, jak/proč tento náčrt může sloužit pro výuku apod.). Záměrem tohoto cvičení je, aby měl učitel připravený zásobník zdrojů pro výuku zeměpisu – tzv. portfolio. Zdrojům dat se věnuje i jeden z očekávaných výstupů RVP ZV (viz níže[1]). Tímto učivem se obvykle zahajuje výuka zeměpisu na ZŠ v 6. třídě, ale tento očekávaný výstup by se měl prolínat výukou zeměpisu ve všech ročnících učiva zeměpisu na ZŠ i SŠ. Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky Po zpracování cvičení vyplň tabulku nazvanou „PROPOJENÍ ODBORNÉ VÝUKY GEOGRAFIE NA PdF MU SE ŠKOLSKOU GEOGRAFIÍ.docx“ a rovněž ji odevzdej do ISu. Zdroj: Berry, R., Baker, S., Kriewaldt, J., McPherson, J., Reid, G., Stewart, J., ... & Fitzpatrick, R. (2006). Thinking Geography: VELS Level 6. Macmillan Education AU. ________________________________ [1] http://www.nuv.cz/file/4983_1_1/