VYPLŇUJTE JEN ELEKTRONICKY, VKLÁDEJTE DO IS ODEVDÁVÁRNY JAKO WORD ULOŽENÝ POD VAŠÍM JMÉNEM A UČEM. PRACOVNÍ LIST Č. 1. učitelství Jméno a příjmení: Představte si, že byste nyní byli postaveni před školní třídu 30-ti žáků 2. stupně a měli byste vyučovat zeměpis. Pokud se nad touto situací zamyslíte, popište, z čeho máte obavy a popřípadě, co byste potřebovali, abyste tyto obavy neměli. Není nutné myslet na geografii/zeměpis či oborovou vybavenost, zamyslete se hlavně na učitelskou a řemeslnou stránku Vašich aktivit ve třídě. Představa č. 2: Máte možnost vyučovat, aniž byste museli absolvovat vysokou školu zaměřenou na učitelství, přičemž máte vystudovaný vysokoškolský obor geografie. Popište, v čem, je dle Vašeho názoru možné spatřovat rozdíl mezi Vámi a učitelem, který vystudoval učitelství? Vytvořte myšlenkové schéma, abyste vyjádřili roli učitele ve škole, a to až do podrobností: s čím pracuje, jaké aktivity, si myslíte, že zvládá a co potřebuje? Barevně poté vyznačte, pokud to půjde, co si myslíte, že tvoří rozdíl mezi Vámi (neaprobovaným učitelem) a aprobovaným učitelem. PRACOVNÍ LIST Č. 2. zeměpis/geografie Jméno a příjmení: Uveďte prosím, kdy jste se během vlastního vzdělávání posledně učili zeměpis: ZŠ/SŠ/VŠ/JINÉ:……… Popište, co si myslíte o tom, jak současní učitelé geografie vyučují? Popište odůvodněně pozitiva i negativa. Jaký dojem ve Vás zanechali učitelé geografie/zeměpisu, se kterými jste se v minulosti setkali? (napište nám příběh, příklady) Pokuste se pomocí pojmové mapy vyjádřit, co je geografie a jak je vnitřně propojená? Použijte k tomu veškeré Vámi známé pojmy, které si vybavíte.