Doporučená studijní literatura – v bakalářském studiu úžeji zaměřená především na (interpretační) práci s literárními texty jako jádro výuky literární výchovy Základní literatura: Gejgušová, I. Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: PdF OU, 2009. Haman, A. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Jinočany: H&H, 1999. Hník, O. Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum, 2014. Kožmín, Z. Interpretace básní. Brno: MU, 1997. Lederbuchová, L. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole I. Plzeň: PdF ZČU, 1995. Lederbuchová, L. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole II. Plzeň: PdF ZČU, 1997. Lederbuchová, L. Dítě a kniha. O čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2004. Lederbuchová, L. Literatura ve škole. Četba žáka a didaktická interpretace uměleckého textu v literární výchově na 2. stupni základní školy a v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. Nezkusil, V. Nástin didaktiky literární výchovy. Praha: PdF UK, 2004. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004, 2010, 2021. Zítková, J. Teorie výuky literatury v historické perspektivě. Brno: MU, 2020. Články mj. k tématu didaktické interpretace: http://www.rvp.cz; http://educoland.muni.cz Rozšiřující a doplňková literatura: Cibáková, D. Recepce textu u žáků základní školy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Gavora, P. Žiak a text. Bratislava: SPN, 1991. Gejgušová, I. Komplexnost ve výuce literární výchovy. Ostrava: OU v Ostravě, 2008. Gejgušová, I. Čtenářství žáků základních škol = Primary school pupil reading habits. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. Hník, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H&H, 2007. Hubálková, R. a Šafránková, K. Záznamy z četby pomocí grafických organizérů pro žáky 5.-9. tříd: postava. Dobříš: Šafrán, 2015. Hubálková, R. a Šafránková, K. Záznamy z četby pomocí grafických organizérů pro žáky 5.-9. tříd: další nápady. Dobříš: Šafrán, 2016. Popovič, A. a kol. Interpretácia umeleckého textu. Bratislava: SPN, 1981. Sieglová, D. Konec školní nudy. Didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada, 2019. Vala, J. Poezie, studenti a učitelé: recepce, interpretace, výuka. Olomouc: UP, 2013.