PODZIM 2022 Informace k požadavkům na ukončení předmětu CJp204 Kapitoly z didaktiky literární výchovy I. Zpracování písemné práce odborně-úvahového charakteru na jedno z těchto témat: 1. Co, v jakém rozsahu a proč učit v literární výchově? (Moje představa optimální obsahové náplně hodin literární výchovy na 2. stupni základní školy) 2. Jak učit? Jak rozvíjet myšlení žáků nad uměleckou literaturou? (Moje představa optimální podoby metodických postupů ve výuce literární výchovy na základní škole) 3. Jak se snažit přesvědčit žáka pubertálního věku, že čtení „k něčemu je“? (Jak motivovat žáky na 2. stupni základní školy k individuální četbě) 4. K čemu je učiteli jeho vlastní interpretace textu, s nímž chce se žáky pracovat? (Co všechno je třeba vědět o uměleckém textu, abychom s ním jako učitelé mohli adekvátně pracovat) 5. Může být vlastní slovesná tvorba cestou ke čtenářství? (Vztah mezi recepcí a tvorbou ve výuce českého jazyka a literatury) Práce bude pojata úvahově, zároveň v ní ale budete správně pracovat s pojmy z teorie didaktiky literární výchovy, čímž dáte najevo znalost této teorie v rozsahu prezentace v IS, která pokrývá základní obsah předmětu. V práci vhodně použijte 10-15 pojmů. Rozsah práce: optimálně 3 normostrany (5 400 znaků). Práce bude vložena do odevzdávárny. Finální termín bude uveden u odevzdávárny jako datum jejího uzavření. II. Absolvování kontrolního testu (odpovědník v IS) z obsahu přednášek, resp. prezentace. Je třeba ho absolvovat jako zopakování si základní problematiky, základní teorie a terminologie oborové didaktiky.