Rozvoj učitelských dovedností v odborném vzdělávání 1 Podmínky zápočtu Obsah vzdělávání a učiva Usmívající se školáci společně koukající na tablet Čtyři roviny vzdělávání Kruh mladých přátel > Studentky chemie při pokusu > Prvky a složky učiva (Lerner, 1986) > Učitelka se studenty při vědeckém experimentu Učitelka ukazující na tabuli Didaktická analýza učiva Učitel vysvětlující praktické pomůcky třídě Existují tři typy analýzy Didaktická analýza učiva - postup Realizace vyučovacího procesu – efektivnost (Kyriacou, 1996) Motivace žáků Seznam použité literatury •BAJTOŠ, Ján, 2013. Didaktika vysokej školy. Bratislava: IURA EDITION. ISBN 978-80-8078-652-6. •KYRIACOU, Chris, 1996. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-022-7. •LERNER, Isaak Jakovlevič, 1986. Didaktické základy metod výuky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Pedagogická teorie a praxe. •PECINA, Pavel, 2017. Fenomén odborného technického vzdělávání na středních školách. Brno: Masarykova univerzita. Odborné a technické vzdělávání. ISBN 978-80-210-8677-7.