PODZIM 2022 ICJp14 - přehled studijní literatury Základní literatura: Gejgušová, I. Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: PdF OU, 2009. Chaloupka, O. Škola a počátky dětského čtenářství. Praha: Victoria Publishing, 1995. Obert, V. Detská literatúra a čitateľský rozvoj dieťaťa. Bratislava: Litera, 1998. Toman, J. Vybrané kapitoly z didaktiky čtení a literární výchovy I. České Budějovice: PdF JU, 1990. Toman, J. Vybrané kapitoly z didaktiky čtení a literární výchovy II. České Budějovice: PdF JU, 1990. Toman, J. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno: Cerm, 1999. Toman, J. Metodická příručka k čítankám pro 2.-5. ročník základní školy. Praha: Fortuna, 2000. Toman, J. Didaktika čtení a primární literární výchovy. České Budějovice: JU, 2007. Vařejková, V. Literárněvýchovná interpretace uměleckého textu na 1. stupni základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 1998. Zítková, J. Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2.-5. ročníku základní školy. Brno: PdF MU, 2004. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ideálně poslední upravená verze – 2021. Standardy pro základní vzdělávání. 2010. Dostupné z: www.msmt.cz Současné čítanky a doplňkové didaktické texty pro primární školu - zejména produkce nakladatelství Alter, Dialog, Didaktis, Fortuna, Fraus, Nová škola, Prodos, Scientia, SPN, a.s., Taktik. Součástí základní studijní literatury jsou také základní i doplňkové prezentace k přednáškám v předchozím semestru, popř. i tam uvedené elektronické zdroje. Rozšiřující literatura: Beránková, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. Čapek, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. Fišer, Z. Tvůrčí psaní. Brno: Paido, 2001. Grecmanová, H., Urbanovská, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. Hník, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H&H, 2007. Klímová, K., Zítková, J. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českém jazyce a literatuře – zaměření na žáky s SPU a zdravotním znevýhodněním. Brno: MU, 2020. Dostupné na: https://munispace.muni.cz/ Lederbuchová, L. Dítě a kniha – O čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s. r. o., 2004. Obert, V. Komunikatívnosť v literárnej výchove. Bratislava: ÚMC MŠaV SR, 1993. Plch, J. O výchově slovesným uměním v mladším školním věku. Praha: SPN, 1981. Průcha, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. Řeřichová, V. Výchova čtenáře v české počáteční škole (1774-1948). Olomouc: Vydavatelství Univerzita Palackého, 1999. Řeřichová, V. Čtení a literární výchova na 1. stupni ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého, 1988. Sieglová, D. Konec školní nudy. Didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada, 2019. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura Strom, 1997. Zítková, J. Teorie výuky literatury v historické perspektivě. Brno: MU, 2020. Články s literárněvýchovnou problematikou v časopisech Český jazyk a literatura, Komenský a na stránkách: http://svp.muni.cz; http://www.rvp.cz; http://educoland.cz