© Zýma (2020) Mapovedovednosti.cz NÁVOD K POUŽITÍ Před Vámi je didaktická hra k výuce kartografie. Před začátkem hry se ujistěte, zda máte k dispozici všechny potřebné komponenty. Těmito komponenty jsou:  základní deska,  vrstevnicové desky,  informační karty,  karty s úkoly,  štítky a komponenty pro tvorbu legendy (provázky),  doplňkové prvky dle úloh (hrací kostka, figurky). Chybějící komponenty si můžete zhotovit sami v závislosti na potřebách probírané látky. Základní informace: 45 – 90 minut školní třída 3 – 5 hráčů ve skupině Herní systém: Podstatou hry je tvorba mapy ideálního ostrova, který by mohl skutečně existovat. Samotná hra sestává ze dvou fází. V první fázi dochází k tvorbě mapového díla na základní desce. Postup popisují přiložené informační karty. Tyto karty používejte v následujícím pořadí: lokalizace – výškopis – měřítko – legenda. Ve druhé fázi hry vycházejte z ostrova sestaveného v první fázi. Budete plnit úkoly z úkolových karet. Každá skupina si sama pro sebe vybere jednu kartu z jedné kategorie a pustí se do jejího plnění. Po dokončení požádá učitele o kontrolu správnosti řešení a v závislosti na jeho rozhodnutí si buď přičte, nebo odečte body na stupnici ve spodní části základní desky. O množství bodů informuje počet tmavých políček na úkolových kartách. Přídavným faktorem jsou doplňkové karty, které přicházejí na řadu jako desáté v pořadí. To znamená, že každá desátá losovaná karta je právě tato. Stav, který je v této kartě popsán, je závazný pro všechny skupiny. Po uplynutí vymezeného času sečtou všechny skupiny svoje body na stupnici a skupina, která dosáhla nejvíce bodů, vyhrává.