Doporučená literatura: BLAŽKOVÁ, R. Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení Brno, MU 2017. BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M.: Texty k didaktice matematiky pro studium učitelství 1. stupně základní školy, 1. část. Brno: Masarykova univerzita, 1987. Blažková, R., Matoušková, K. a Vaňurová, M. Slovní úlohy na 1. stupni ZŠ. Brno: MU, 1998. PANÁČOVÁ, J., BERÁNEK, J. Základy elementární matematiky s didaktikou pro učitelství 1. stupně ZŠ. Brno: MU 2020. HEJNÝ, M., KUŘINA, F.: Dítě, škola a matematika. Praha: Portál 2009. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (eds.): Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, 1. a 2. díl. Praha: PdF UK, 2004. Hejný, Milan. Zmocňování se slovní úlohy. Pedagogika, 1995, roč. 45, č. 4, s. 386 - 399. RENDL, M., VONDROVÁ, N., et al. (2013). Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Praha: Univerzita Karlova. VONDROVÁ, N., RENDL, M ET AL.: Kritická místa matematiky na základní škole v řešeních žáků. Praha: Univerzita Karlova. VONDROVÁ, N., et al. (2019) Matematická slovní úloha Mezi matematikou, jazykem a psychologií Praha: Univerzita Karlova. DIVÍŠEK, J. a kol.: Didaktika matematiky pro studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Praha: SPN, 1989. NOVÁK, B.: Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky 1. Olomouc: PdF, 2003. NOVÁK, B.: Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky 2. Olomouc: PdF, 2005. FUCHS, E., ZELENDOVÁ, E. et al.: Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání Matematika a její aplikace (Metodická doporučení s ilustrativními úlohami). Praha: NUV 2015. NOVÁKOVÁ, E., BLAŽKOVÁ, B., DUŇKOVÁ, J. & JÓNOVÁ, Z. (2015). Ilustrativní texty a aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ. In E. Fuchs, & E. Zelendová (Eds.) Matematika v médiích. Využití slovních úloh při kooperativní výuce na základních a středních školách (s. 16-55). Praha: JČMF. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Dostupné: www.vuppraha.cz Standardy pro základní vzdělávání. Dostupné: https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=67490&view=9832