v interaktivní osnově naleznete témata a materiály ke studiu. Najdete tam také zadání praktického úkolu a seminární práce, kterou pak vložíte do odevzdávárny. V průběhu semestru se setkáme 6 krát na dvouhodinovém semináři. Náplň semináře bude s předstihem oznámena a budou vám zaslány materiály k nastudování, abychom mohli pracovat ve skupinách. První setkání proběhne 13.9. 2022 od 13.00 hod do 15. 50 hod. v učebně č. 22.
1. seminář 13.9. Úvod, Dětské pojetí světa
Předmět je ukončen zápočtem. Podmínky zápočtu:
1) Odevzdání seminární práce nebo praktického úkolu do odevzdávárny předmětu v ISu do 30.11. 2022.
2) Úspěšné složení zápočtové diskuse nebo zápočtového testu. Termíny budou předem oznámeny.
3) Aktivní účast na seminářích.
Seminární práce bude vypracována v rozsahu 3 strany A4.
Téma seminární práce si student zvolí z níže uvedené nabídky. Kritériem pro přijetí seminární práce jsou:
- využití alespoň tří literárních zdrojů (nutné správně citovat v textu (APA norma) a vytvořit syntézu získaných informací;
- zapracování studentova pohledu;
- praktický příklad.
Vypracovanou seminární práci vložit do odevzdávárny předmětu v ISu do 30.11. 2022
Vyberte si jeden úkol
1) Popsat své pojetí výuky (můj prekoncept)
2) Zjistit svůj učební styl podle dotazníku D. Kolba LSI IIa
3) Zjistit žákovské pojetí zvoleného fenoménu/pojmu/učiva
Více k úkolům v prezentaci.
Kritéria hodnocení:
- Využít nejméně 3 zdroje literatury
- Uvést praktický příklad
- Vyvodit vlastní závěr
1)Úkol : Popište své pojetí výuky
Napište své odpovědi na otázky a doplňte nedokončené věty ve formuláři, viz materiály v ISu
2)Úkol : Zjistěte svůj styl učení
Využijte dotazník LSI IIa (Kolb, 1989) a určete svůj učební styl,viz materiály v ISu
Struktura:
¢ 1) Zamyslete se nad svými postupy učení.
¢ 2) Navrhněte možnosti zlepšení postupu učení.
¢ 3) Jak zvýšit efektivitu svého učení (vizualizace, poslech, diskuse,..)
¢ 4) Jak zlepšit prostředí.
¢ Pokuste se o analýzu svého vlastního stylu učení.
¢ Doporučte nové postupy učení se záměrem zvýšení efektivity.
3)Úkol : Zjištění dětských pojetí různých fenoménů
Vyberte si nějaký fenomén, aktuální učivo, a zjistěte dětský pohled na tento fenomén.
Metoda:
a)Obrázek a rozhovor
¢ Namaluj a napiš, co pro děti jako jsi ty, znamená zdraví/nemoc, pojem droga(tabák, alkohol,..), smrt/život, ekosystém, koloběh vody v přírodě, co potřebuje rostlina k životu, a jiné.
¢ Polostrukturovaný rozhovor
Co jsi nakreslil/a? Můžeš to blíže vysvětlit? Můžeš to popsat? Co ještě bys nakreslil/a? Můžeš
to více popsat? Co ještě můžeš k obrázku říct? Co dále bys k tomu dodal/a? Co bys tam určitě
nenakreslil/a?
b) Didaktický test