Psychodidaktika

1. seminář 13.9. Úvod, Dětské pojetí světa

Úvodní Informace
Vážené  studentky a studenti,

v interaktivní osnově naleznete témata a materiály ke studiu. Najdete tam také zadání praktického úkolu a seminární práce, kterou pak  vložíte do odevzdávárny. V průběhu semestru se setkáme 6 krát na dvouhodinovém semináři. Náplň semináře bude s předstihem oznámena a budou vám zaslány materiály k nastudování, abychom mohli pracovat ve skupinách. První setkání  proběhne  13.9. 2022  od 13.00 hod do 15. 50 hod. v učebně č. 22. 


Ukončení předmětu

Předmět je ukončen zápočtem. Podmínky zápočtu:

1) Odevzdání seminární práce nebo praktického úkolu do odevzdávárny předmětu v ISu do 30.11. 2022.

2) Úspěšné složení zápočtové diskuse nebo zápočtového testu. Termíny  budou předem oznámeny.

3) Aktivní  účast na seminářích.

Zadání seminární práce

Seminární práce bude vypracována v rozsahu 3 strany A4.  

Téma seminární práce si student zvolí z níže uvedené nabídky. Kritériem pro přijetí seminární práce jsou:

  • využití alespoň tří literárních zdrojů (nutné správně citovat v textu (APA norma) a vytvořit syntézu získaných informací;
  • zapracování studentova pohledu;
  • praktický příklad.

Vypracovanou seminární práci vložit do odevzdávárny předmětu v ISu do  30.11. 2022 

Praktický úkol

 

Vyberte si jeden úkol

1)     Popsat své pojetí výuky (můj prekoncept)

2)     Zjistit svůj učební styl podle dotazníku D. Kolba LSI IIa

3)     Zjistit žákovské pojetí zvoleného fenoménu/pojmu/učiva

 

Více k úkolům v prezentaci. 

Kritéria hodnocení:

-        Využít nejméně 3 zdroje literatury

-        Uvést praktický příklad

-        Vyvodit vlastní závěr 

 

1)Úkol : Popište své pojetí výuky 

Napište své odpovědi na otázky a doplňte nedokončené věty ve formuláři, viz materiály v ISu

 

2)Úkol : Zjistěte svůj styl učení 

Využijte dotazník LSI IIa (Kolb, 1989) a určete svůj učební styl,viz materiály v ISu

 Struktura:

¢  1) Zamyslete se nad svými postupy učení. 

¢  2) Navrhněte možnosti zlepšení postupu učení.

¢  3) Jak zvýšit efektivitu svého učení (vizualizace, poslech, diskuse,..)

¢  4) Jak zlepšit prostředí.             

¢  Pokuste se o analýzu svého vlastního stylu učení.

¢  Doporučte nové postupy učení se záměrem zvýšení efektivity.

 

3)Úkol : Zjištění dětských pojetí různých fenoménů

 Vyberte si nějaký fenomén, aktuální učivo, a zjistěte dětský pohled na tento fenomén.

Metoda: 

a)Obrázek a rozhovor

¢  Namaluj a napiš, co pro děti jako jsi ty, znamená zdraví/nemoc, pojem  droga(tabák, alkohol,..), smrt/život, ekosystém, koloběh vody v přírodě, co potřebuje rostlina k životu, a jiné. 

¢  Polostrukturovaný rozhovor

             Co jsi nakreslil/a? Můžeš to blíže vysvětlit? Můžeš to popsat? Co ještě bys nakreslil/a? Můžeš

             to více popsat? Co ještě můžeš k obrázku říct? Co dále bys k tomu dodal/a? Co bys tam určitě

             nenakreslil/a?

 b) Didaktický test