A) Naprosté minimum při přípravě hodiny matematiky (potřeba dávat pozor při náslechu na Vaší praxi): předem mi prosím pošlete (24 hod před výukou): a) cíle vyučovací hodiny ... obvykle seznam dovedností, které se mají v dané hodině naučit a které později zopakujete a prověřujete v prověrkách; b) zhruba časový rozvrh c) propočítané příklady (přitom do rámečku dejte výklad psaný na tabuli) d) jasné vymezení, -- které příklady jsou opakováním už naučených dovedností, -- které příklady jsou nutné nové minimum, co mají zvládnout všichni, -- bonusové nepovinné příklady pro ty, co budou brzy hotovi s povinnými úkoly Pozn: ten nejdůležitější bod „cíle neboli dovednosti-indikátory“ najdete například v dokumentu http://archiv-nuv.npi.cz/artefact/file/Matematika%20a%20jeji%20aplikace.pdf?file=67490&view=9832, ale pozor, nejsou zde vypsány všechny! B) Vaše jedinečnost: které tři věci Vám osobně pomohly ke zvládnutí matematiky v 6.-9. ročníku na ZŠ? [moje odpověď: a) jasný zápis tabule-sešit … červeně nové učivo, modře hodiny procvičovací; b) samostatné úkoly-desetiminutovky velmi často, každý týden: hodina se zklidnila, soustředili jsme se každý sám na zvládnutí úkolků; c) klidný přístp paní učitelky … snažila se nás provést matematikou, aby ji zvládli višchni, byla pečlivá, trpělivá] C) Témata didaktiky 1: není pokryto celé učivo lower secondary, ale jen asi 6/16 obsahu, a sice práce s čísly v tématech: desetinná čísla, kladná a záporná čísla, dělitelnost přirozených čísel, zlomky-poměr-racionální čísla, procenta a trojčlenka (vztahy mezi čísly a hodnotami), mocniny-odmocniny-reálná čísla. … jedná se o témata například v učebnicích 1,2,3,6,7,9 řady Matematika nová škola … viz http://matematicky.rozhovor.cz/didaktika/0004matem-nova-skola.php D) Rozdělení témat: Každý student-studentka pondělního nebo středečního semináře bude mít na semináři dva výstupy, některé didaktické, jiné historické, jiné metodické … rozděleno náhodně vyučujícím během prvního týdne, hledejte u pondělního cvičení v souboru …01vystupy… adresare https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2022/MA0021/um/seminar/skupina_01/, Připravte si podle kritérií v tabulce zhruba na 15 minut, tj. 14-16 minut, tj. 13-17 minut, tj. 12-18 minut, zašlete vyučujícímu 48 hodin před svým výstupem ke schválení, po prezentaci zapracujte připomínky spolustudentů i vyučujícího a odevzdejte do odevzdávárny do konce týdne: Jméno studenta: Výstup: Hodnotící kritéria výstupu  hodno  cení  Poznámky k výstupu  Práci konzultoval/a a odeslal/a včas (48 h před seminářem)  ANO  NE    Dodržel/a časový rámec.    ANO  NE dlouhé/krátké    Uvedl/a rámec učiva (zařazení v RVP, ročník, předchozí učivo).  ANO  NE    Uvedl/a problémy žáků v učivu.  ANO  NE    Udržoval/a oční kontakt s posluchači.  ANO  NE    Struktura výstupu byla srozumitelná.  ANO  NE    Využíval/a optimálně tabuli.  ANO  NE    Projev výstupu byl přesný (srozumitelný).  ANO  NE    Používal/a správně terminologii.  ANO  NE    Výstup byl napsán bez gramatických a pravopisných chyb.  ANO  NE    Zadání výstupu bylo splněno.  ANO  NE    Uvedl/a literaturu.   ANO  NE    E) Obsah prvního semináře: část 1 – zavádění pojmů … těžkosti při definicích … několik příkladů definic, správných i nesprávných … viz materiál kolegyně Veselákové, prosím jen str. 17-30, data a povinnosti v prvních 16 stranách se netýkají letošního roku; https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2022/MA0021/um/seminar/skupina_01/01-Veselakova-str-17-30.pdf F) Obsah prvního semináře: část 2 – metody důkazů … jejich přehled bude pomocí pro přípravu zadaných výstupů v příštím týdnu. Využijte také materiálu 01-Blazkova,Budinova-Delitelnost v adresáři https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2022/MA0021/um/seminar/skupina_01/. G) V posledním semináři ve 13. týdnu semestru bude napsána písemka ze cvičení-semináře, charakter písemky najdete v souboru v bodě následujícím bodě H) H) Poslední povinností bude vypracovat studii porovnání aspoň tří učebnic matematiky na dané téma a dovednost žáků, pro niž najdete bližší inspiraci v dokumentu https://ucnmuni-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/409097_muni_cz/EWuBi5bGgDpDioLwAPcMYR8BcRR_odUXWbY ZZh9bjErHiw?e=4%3AXeA6WA&at=9&CID=3279e9df-54cc-1753-cccb-3f961758f206. Hlavní charakteristika: mimo obrázky minimálně 2 strany textu A4, v obrázcích můžete uvést i titulní strany všech tří učebnic – všímejte si rozdílů mezi u čebnicemi a jejich charakteristik podle kritérií v odkazovaném dokumentu. Odevzdejte do 24. prosince 2022. I) Shrnutí úkolů: 1) povinnost docházky na pondělní a středeční seminář; 2) dva výstupy na semináři, ke kontrole 48 předem a odevzdáníodevzdávárny po výstupu a zapracování připomínek do neděle v daném týdnu, ale nejpozději do 9. prosince 2022; 3) jeden úkol porovnání učebnic podle instrukcí H, odevzdejte do odevzdávárny do 24. prosince 2022; 4) prověrku v posledním týdnu semestru napište alespoň na 60 procent.