Psychologické aspekty socio-kulturně odlišných prostředí
Interkulutralita v kyberprostoru, desinformace, interakce člověka a techniky
Základní poznámky od Michala Č.:
- Černý, M. (2020). Nové pojetí multikulturality jako klíče k bytí “onlife”. Sociální pedagogika | Social Education, 8(2), s. 10-28. https://dx.doi.org/10.7441/soced.2020.08.02.01
- Černý, M. (2022). Informačně chudí: Nová cílová skupina sociální pedagogiky. Sociální pedagogika | Social Education, 10(1), s. 42-55. https://dx.doi.org/10.7441/soced.2022.10.01.03
Zajímavé studie pro hlubší promyšlení tématu:
- Gur‐Ze'ev, I. (2000). Critical education in cyberspace?. Educational Philosophy and Theory, 32(2), 209-231.
- Gunkel, D. J., & Gunkel, A. H. (1997). Virtual geographies: The new worlds of cyberspace. Critical Studies in Media Communication, 14(2), 123-137.
- Siapera, E. (2006). Multiculturalism online: the internet and the dilemmas of multicultural politics. European Journal of Cultural Studies, 9(1), 5-24.
- Liu, J., & Kim, S. (2021). Space Design Guide for Public Areas in a Multicultural Environment: Based on the Theory of Social Atomism. Archives of Design Research, 34(2), 21-31.
Úkol:
Navrhnetě vlastní vzdělávací lekci (popište cílovou skupinu, výstupy z učení, cíle, metody, ...), která by se soustředila na zvyšování odolnosti vůči desinformacím. K tvorbě užijte také odbornou literaturu (nejméně tři zdroje), kterými svůj výstup podpoříte.