PODPORA, POSILOVÁNÍ, PROVÁZENÍ Vedení případu v poradenství a intervenci ZÁZNAMY MINIMÁLNĚ 4 DOMÉNY + PŘÍLOHY ZÁZNAMŮ O PRŮBĚŽNÉ INTERVENČNÍ PRÁCI S DÍTĚTEM Biografická studie ■ iální, edukační, anamnestická životní události, anamnestické údaje, edukační historie Sociální ukotvení, attachement - vazby, vrstevnické vztahy, významné osoby Intervenční plán změny Dohoda: cíle, podmínky, osoby, odpovědnost, čas, místo, ukončení Strategie, formy a metody intervence - přehled zdrojů pro úspěšnou intervenci lněpedagogická diagnostika 3 základní stupně 2. Analýza dysfunkčního (problémového) chování v souvislostech situačních a sociálních 3. Analýza funkčního chování - úroveň dovednostní a kompetenční Linhartová, Vojtova, 2019 mm BIOGRAFICKÁ STUDIE Osobní Sociální Zdraví Porod Rizika Postižení Nemoc Rodina Klíčová osoba Osoby významné Ukotvení Vrstevnické vztahy Edukační Krizové Vyloučení Úspěšnost Vzdělávací potřeby Ze všech oblastí Ztráty Traumata Krize Ohrožení Nebezpečí Linhartová, Vojtova, 2019 Vymezení základního problému Je to vůbec PCH Základní popis Jak Jak Analýza dysfunkčního chování Nenaučené, nedoučené, špatně naučené chování Kdy, Kde, Kdo Analýza funkčního chování Schopnosti, dovednosti, kompetence Kdy, Kde, Kdo Linhartová, Vojtova, 2019 SP DG. - VYMEZENI ZÁKLADNÍHO PROBLÉMU Spouštěč A Chování a jeho projevy B Následek Chování C Co Jak Co se dělo pak Zisk, Kdo, kdy ztráta Zapomenutý úkol Lež, vyhýbání se Zatloukání před rodiči odpovědnosti Útěk z domu Záškoláctví Násilí od spolužáka Záškoláctví Účast na rvačkách Nuda, vazba na děti na ulici, uzavřenost Agresivní modely chování.... Linhartová, Vojtova, 2019 Funkční chování Dysfunkční chování Kontext sociální Kontext osobnostní Schopnosti Dovednosti Kompetence Kontext situační Linhartová, Vojtova, 2019 KONTEXT - SOCIÁLNI, SITUAČNÍ, OSOBNOSTNÍ Vymezení problému Popis chování Identifikace problému Sociální analýza • Funkční • Problematické dovednosti, kompetence emoce, socializace, kognice Kdy, kde, kdo Záměr, důsledek Porozumění situaci Postoj osob i potřebné osoby Interakce Situační analýza Linhartová, Vojtova, 2019 B>ecific easurable chievable elevant ime-limited intervenční plan zmeny INDIVIDUALIZACE PŘÍPADOVÉ PRÁCE Linhartová, Vojtova, 2019