Úkol – samostudium (náhrada za nepřítomnost vyučující): - projít si katalog Diagnostických domén a literaturu uvedenou na konci tohoto textu; - zpracovat vlastní výstup na základě sledování jednotlivých domén (viz. níže uvedená osnova), zpracováno podle jednotlivých oblastí. Důraz je v tomto případě vzhledem k zaměření předmětu kladen na jemnou a hrubou motoriku, úchop a grafomotoriku; - zpracovaný výstup vložte do odevzdávárny předmětu do 4. 12. 2022. Upozornění: jak bylo sděleno ve výuce, v případě, že nemůžete z důvodu nedostatku informací některou z domén popsat či je to možné pouze částečně, popište danou oblast alespoň z teoretického pohledu, zaměřte se na to, co je třeba sledovat a na co se zaměřit při diagnostice. Snažte se o vypracování souvislého (a čtivého) textu v odstavcích dle domén. Stěžejní domény (motorika) doplňte i o návrh intervence, pomůcek. Stručné informace o dítěti: Věk: Škola: (doplň základní škola, inkluze, paragrafová třída) Dg.: Rodinná a osobní anamnéza: Hrubá motorika Jemná motorika Úchop: popište způsob uchopování předmětů Grafomotorika: popište držení tužky, nůžek či jiných pomůcek, koordinaci obou HK Lateralita Komunikace Motorika mluvidel, impresivní a expresivní složka řeči, pokud z podkladů máte k dispozici jazykové roviny, lze je uplatnit, aak. Intelektuální funkce (zde budete pravděpodobně pouze usuzovat). Kognitivní funkce (doporučuji vymezit i termín kognitivní funkce) Smyslové vnímání Pozornost Paměť Emocionalita Adaptibilita a sociabilita Pracovní dovednosti Sebeobsluha (včetně kompenzačních pomůcek) Sociokulturní schéma Shrnutí, stručné doporučení, zhodnocení postupu: Opatřilová, D. (2018) Speciálněpedagogická diagnostika somatopedická. https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1604. Přinosilová, D. (2007) Diagnostika ve speciální pedagogice. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. Odkazy na videa, která lze využít k vypracování úkolu (můžete použít i vlastní, prosím o přidání odkazu): https://www.youtube.com/watch?v=xwSBnmBo9hk&t=13s https://www.youtube.com/watch?v=RMRmQtj_ggQ https://www.youtube.com/watch?v=6F917EPmziM https://www.youtube.com/watch?v=MzgromTPA1E&t=91s