Práce s heterogenní skupinou - Důležité je poznat skupinu, se kterou budu pracovat - Věnovat seznámení s žáky klidně celý měsíc – zjistit o nich maximum informací (od nich), které je poté možné aplikovat do výuky o Vztahům se věnovat celý rok - Poznat jejich učební styly, snažit se je využívat při výuce, respektovat styl a tempo - Využívat skupinové práce, expertní skupiny, vzájemné doptávání se, atp. - Poznat rodiče – vydefinovat si zakázku - co můžete nabídnout jejich dětem, co od nich potřebujete - Poznat komunitu - Třída je živý organismus – neustále se měnící o Podporovat bezpečí, jistotu v kolektivu o Výchovný a vzdělávací proces – myslete na to, že i vy jste vzorem pro žáky a po dobu výuky je nejen vzděláváte, ale i vychováváte (JDĚTE PŘÍKLADEM – pozor na rádoby vtipné poznámky „No jo Pepo….ty seš náš chytrolín“ – děti vnímají zabarvení vaší řeči a váš přístup a postoj k jednotlivým žákům (většinou se začnou chovat stejně => riziko soc. pat. Jevů). o Každé dítě má jinou startovní pozici (i Vy) – berte to v potaz! ▪ Dlouhodobou (rodinné prostředí, zkušenosti, atp) ▪ Krátkodobou (nálady, momentální události, atp.) Zajímavé informace naleznete zde: https://bein.ped.muni.cz/sumar-dobre-praxe/jsem- ucitel/klima-ve-tride