Ukázka tabulek pro systematickou rešerši Citace dle APA Pavelková, I. (2015). Žákovská nemotivovanost. In Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeba a očekávání? Sborník příspěvků z 13. konference ČAPV (s. 217-221). Olomouc: UP. Cíl výzkumu Zmapovat četnost a závažnost základních příčin žákovské nemotivovanosti. Výzkumný vzorek (velikost, typ výběru) 236 učitelů, 428 žáků (z toho 279 žáků z osmých a devátých tříd ZŠ a 149 studentů z tercií a kvart osmiletých gymnázií. Dostupný vzorek. Metody sběru dat, metody analýzy dat Sestaven soubor pěti možných důvodů žákovské nemotivovanosti. Jak žáci, tak učitelé posuzovali na pětistupňové škále četnost výskytu a závažnost určitého typu nemotivovanosti z hlediska jejich dopadu na úspěch při učení. Respondenti měli možnost připojit i další příčiny nemotivovanosti. Výsledky výzkumu „…žáci považují za nejčastější důvod nemotivovanosti to, že je přitahují jiné činnosti. Na druhém a třetím místě se umístily důvody: „jsem líný(á)“, „učení je namáhavé“. …U důvodu „jsem líný(á)“ je velmi zajímavý nárůst u žáků gymnázií a u žáků 9. ročníků. U důvodu „mám pocit, že na to nemám“ t-testy ukázaly statisticky vysoce významně vyšší četnost u žáků základních škol. …za nejčastější důvod nemotivovanosti považují i učitelé přitažlivost jiných činností“ (s. 218-219). Moje poznámky Důkladně zpracovaná teoretická východiska. Dobrá operacionalizace problému nemotivovanosti. Cíl výzkumu není v textu explicitně formulován. Slušný výzkumný vzorek. Jednoduchá, smysluplná statistika.