Pedagogická psychologie - semináře

Emoce: Každý pocit má svůj význam

Vážení studenti, 

v osnově najdete shrnutí informací ze semináře a doplňující materiály k probíranému tématu.

Opakování z minulého semináře


Které školské poradenské zařízení se primárně zaměřuje na pomoc dětem se zdravotním postižením?

Kdo koordinuje ve škole péči o žáky se speciálně vzdělávacími potřebami?

Z jakých pracovníků se skládá školní poradenské pracoviště?

Kdo se může obrátit na pedagogicko-psychologickou poradnu?

Emoce - prezentace
PDF ke stažení

Odkazy z prezentace:


Rozšiřující (nepovinné) materiály: 

Video o tom, jak emoce ovlivňují učení a proč se vyplatí jim věnovat pozornost u sebe i u žáků: 

Vliv stresu na naše tělo:

Vliv stresu na učení:

V následujícím videu je stručně a přehledně shrnuto cca 100 let výzkumu, doufáme, že se z něj dozvíte vše důležité: 


Doporučení

Pokud je pro vás téma zajímavé a chtěli byste se dozvědět více (včetně toho, jak se stresem pracovat, doporučujeme zapsat si náš předmět Psychohygiena IPSp06, IPSk06, ZS1MK_PsHG, ZS1MP_PSHG )  

Procvičte si informace z dnešního semináře:

Zkuste si odpovědět na následující otázky, které vám pomohou identifikovat, nakolik jste porozuměli probírané látce


1. Jaká je první pomoc při práci se stresem u žáka?

2. Jaký je rozdíl mezi strachem a úzkostí?

3. V čem je užitečná emoce vzteku? Strachu? Smutku?

4. Jaké kroky zahrnuje učení dětí pracovat s emocemi?

5. Co je mindfulness?