Školní pedagogika
-
Školní pedagogika
-
Nyní studovatOrganizační pokyny k výuce předmětu
-
Nyní studovatTýden 1 Úvod do studia školní pedagogiky. Informace k portfoliovému úkolu.
-
Nyní studovatTýden 2: Výuka: vyučování a učení, aktéři a procesy školní výuky.
-
Nyní studovatTýden 3: Výukové metody a formy.
-
Nyní studovatTýden 4: Hodnocení učebního procesu žáků a výsledků žáků – typy a funkce hodnocení.
-
Nyní studovatTýden 5: Hodnocení výsledků žáků – formy hodnocení, základní požadavky na hodnocení.
-
Nyní studovatTýden 6: Diferenciace a individualizace ve výuce. Inkluze.
-
Nyní studovatTýden 7: Kurikulum: cíle a obsahy a obsahy školního vzdělávání a jejich transformace, kurikulární procesy.
-
Nyní studovatTýden 8: Pedagogický výzkum jako pomocník učitele.
-
Nyní studovatTýden 9: Vzdělávací a školský systém, škola jako instituce a organizace, škola a její funkce, škola jako učební prostředí. Důvody vzniku školy a její úloha ve společnosti.
-
Nyní studovatTýden 1O: Vývoj české školy. Škola pro budoucnost: budoucnost pro školu.
-
Nyní studovatTýden 11: Škola jako učící se organizace: evaluace, rozvoj, kvalita.
-
Nyní studovatTýden 12: Učebnice a další didaktická média.
-
Nyní studovatTýden 13: Vzdělávací a kurikulární politika, kurikulární dokumenty.
-
Povinná literatura
Pasch, M., et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
Janík, T. (2021). Vše
pro výchovu – lekce z pedagogiky. Brno: MUNI.
Kratochvílová, J. (2011). Systém
hodnocení a sebehodnocení žáků. Brno: MSD.
Skalková, J. (2007). Obecná
didaktika. Praha: Grada.
Další zdroje jsou doporučeny na
přednáškách a v seminářích.
-
Školní pedagogika
-
Nyní studovatOrganizační pokyny k výuce předmětu
-
Nyní studovatTýden 1 Úvod do studia školní pedagogiky. Informace k portfoliovému úkolu.
-
Nyní studovatTýden 2: Výuka: vyučování a učení, aktéři a procesy školní výuky.
-
Nyní studovatTýden 3: Výukové metody a formy.
-
Nyní studovatTýden 4: Hodnocení učebního procesu žáků a výsledků žáků – typy a funkce hodnocení.
-
Nyní studovatTýden 5: Hodnocení výsledků žáků – formy hodnocení, základní požadavky na hodnocení.
-
Nyní studovatTýden 6: Diferenciace a individualizace ve výuce. Inkluze.
-
Nyní studovatTýden 7: Kurikulum: cíle a obsahy a obsahy školního vzdělávání a jejich transformace, kurikulární procesy.
-
Nyní studovatTýden 8: Pedagogický výzkum jako pomocník učitele.
-
Nyní studovatTýden 9: Vzdělávací a školský systém, škola jako instituce a organizace, škola a její funkce, škola jako učební prostředí. Důvody vzniku školy a její úloha ve společnosti.
-
Nyní studovatTýden 1O: Vývoj české školy. Škola pro budoucnost: budoucnost pro školu.
-
Nyní studovatTýden 11: Škola jako učící se organizace: evaluace, rozvoj, kvalita.
-
Nyní studovatTýden 12: Učebnice a další didaktická média.
-
Nyní studovatTýden 13: Vzdělávací a kurikulární politika, kurikulární dokumenty.
-