-
Školní pedagogika
-
Nyní studovatOrganizační pokyny k výuce předmětu
-
Nyní studovatTýden 1 Úvod do studia školní pedagogiky. Informace k portfoliovému úkolu.
-
Nyní studovatTýden 2: Výuka: vyučování a učení, aktéři a procesy školní výuky.
-
Nyní studovatTýden 3: Výukové metody a formy.
-
Nyní studovatTýden 4: Hodnocení učebního procesu žáků a výsledků žáků – typy a funkce hodnocení.
-
Nyní studovatTýden 5: Hodnocení výsledků žáků – formy hodnocení, základní požadavky na hodnocení.
-
Nyní studovatTýden 6: Diferenciace a individualizace ve výuce. Inkluze.
-
Nyní studovatTýden 7: Kurikulum: cíle a obsahy a obsahy školního vzdělávání a jejich transformace, kurikulární procesy.
-
Nyní studovatTýden 8: Pedagogický výzkum jako pomocník učitele.
-
Nyní studovatTýden 9: Vzdělávací a školský systém, škola jako instituce a organizace, škola a její funkce, škola jako učební prostředí. Důvody vzniku školy a její úloha ve společnosti.
-
Nyní studovatTýden 1O: Vývoj české školy. Škola pro budoucnost: budoucnost pro školu.
-
Nyní studovatTýden 11: Škola jako učící se organizace: evaluace, rozvoj, kvalita.
-
Nyní studovatTýden 12: Učebnice a další didaktická média.
-
Nyní studovatTýden 13: Vzdělávací a kurikulární politika, kurikulární dokumenty.
-
Požadavky na ústní zkoušku
Ústní zkoušce předchází písemný test. Pokud studující splní požadavky testu, následuje ústní zkouška + odborná
rozprava nad portfoliovým úkolem.
Okruhy ke zkoušce:
1. Školní pedagogika
jako klíčová disciplína učitelské profese.
2. Vzdělávací a
kurikulární politika, kurikulární dokumenty.
3. Výukové metody a
formy.
4. Vzdělávací a školský
systém, škola jako instituce a organizace.
Škola a její funkce,
škola jako učební prostředí.
5. Důvody vzniku školy a
její úloha ve společnosti.
6. Vývoj české školy.
Škola pro budoucnost: budoucnost pro školu.
7. Pedagogický výzkum
jako pomocník učitele.
8. Učebnice a další
didaktická média.
9. Výuka: vyučování a
učení, aktéři a procesy školní výuky.
10. Kurikulum: cíle a
obsahy školního vzdělávání a jejich transformace, kurikulární procesy.
11. Diferenciace výuky.
12. Hodnocení učebního
procesu žáků a výsledků žáků – typy a funkce hodnocení.
13. Hodnocení výsledků
žáků – formy hodnocení, základní požadavky na hodnocení.
-
Školní pedagogika
-
Nyní studovatOrganizační pokyny k výuce předmětu
-
Nyní studovatTýden 1 Úvod do studia školní pedagogiky. Informace k portfoliovému úkolu.
-
Nyní studovatTýden 2: Výuka: vyučování a učení, aktéři a procesy školní výuky.
-
Nyní studovatTýden 3: Výukové metody a formy.
-
Nyní studovatTýden 4: Hodnocení učebního procesu žáků a výsledků žáků – typy a funkce hodnocení.
-
Nyní studovatTýden 5: Hodnocení výsledků žáků – formy hodnocení, základní požadavky na hodnocení.
-
Nyní studovatTýden 6: Diferenciace a individualizace ve výuce. Inkluze.
-
Nyní studovatTýden 7: Kurikulum: cíle a obsahy a obsahy školního vzdělávání a jejich transformace, kurikulární procesy.
-
Nyní studovatTýden 8: Pedagogický výzkum jako pomocník učitele.
-
Nyní studovatTýden 9: Vzdělávací a školský systém, škola jako instituce a organizace, škola a její funkce, škola jako učební prostředí. Důvody vzniku školy a její úloha ve společnosti.
-
Nyní studovatTýden 1O: Vývoj české školy. Škola pro budoucnost: budoucnost pro školu.
-
Nyní studovatTýden 11: Škola jako učící se organizace: evaluace, rozvoj, kvalita.
-
Nyní studovatTýden 12: Učebnice a další didaktická média.
-
Nyní studovatTýden 13: Vzdělávací a kurikulární politika, kurikulární dokumenty.
-