Organizační pokyny k výuce
Pedagogicko-psychologická
diagnostika v práci učitele SZ6052 (Kombinované studium)
Organizační
pokyny k výuce
Cílem
kurzu zažít vybrané metody pedagogicko-psychologické diagnostiky
v konkrétních školních aplikacích, učit se pracovat s informacemi, které se nabízí
v průběhu výuky a ve škole a získávat
další údaje, které jsou relevantní pro pochopení individuálních
výukových specifik konkrétních žáků. Navázat na zkušenosti s cílenou
diagnostickou činností z bakalářského studia a orientovat se přednostně:
a) na diagnostiku procesu učení žáků a
jejich výsledků, b) na zkušenosti učitelů s řešením problémového chování
žáků.
Forma předmětu: přednášky v dvouhodinovém bloku. Výuka
je povinná. Na výuce participují členové katedry pedagogiky a psychologie.
Předmět je propojen se souvislou pedagogickou
praxí UP3 (listopad-prosinec), u neučitelských studijních programů s praxí
adekvátní jejich studiu. V průběhu praxe realizuje student portfoliový
úkol. Portfoliový úkol je součástí SZZ.
Studenti Erasmus programu se registrují do
skupiny s názvem Erasmus. Samostatně studují dle cílů, obsahu a pojmenovaných
výstupů v sylabu předmětu. Pracují na splnění portfoliového úkolu. Pro vzájemné
hodnocení portfoliového úkolu si vytvoří dvojici se spolužákem ze studijní
skupiny Erasmus. Svůj portfoliový úkol vloží do odevzdávárny skupiny Erasmus.
Požadavky k zakončení předmětu:
● aktivní účast a participace studentů na výuce,
●
písemné
zpracování portfoliového úkolu a jeho sebehodnocení,
●
hodnocení
práce spolužáka a zkvalitnění své práce na základě zpětné vazby spolužáka,
●
představení
výsledků své práce na závěrečném kolokviu,
●
plnění
průběžných úkolů včetně samostudia.
a) Pro svůj diagnostický úkol si
můžete vybrat jeden z níže uvedených úkolů, nebo jich můžete zpracovat
více. Ke každému úkolu najdete v interaktivní osnově formulář, do něhož
budete úkol zpracovávat.
· Diagnostikování výsledků a procesu
učení
· Diagnostikování sociálních vztahů ve
třídě
· Tvorba a implementace výchovného
plánu
· Kazuistika problémového chování žáků
· Využití hodnocení na podporu učení
b)
Portfoliový
úkol zpracovává student do připraveného dokumentu, který je uložen
v Interaktivní osnově.
c)
Student
zpracuje portfoliový úkol a svoji práci zhodnotí. Provede kontrolu vejce -
vejci (vloží dokument do osobní poskytovny. Druhý den po vložení provede
kontrolu podobných souborů “vyhledat podobné soubory” (ikona dvou vajec).
Zjistí procentuální shodu, kterou zapíše do své práce.
d)
Zašle
svoji práci e-mailem spolužákovi pro vzájemné hodnocení.
e)
Spolužák
práci prostuduje, zhodnotí, napíše doporučení k případným úpravám a zašle zpět
autorovi.
f)
Autor
práci zkvalitní, zareaguje na doporučení a vloží do odevzdávárny s číslem
své studijní skupiny (včetně zpětné vazby a hodnocení spolužáka).
Pozor, je důležité dodržet termíny pro odevzdání
úkolu (uzavření odevzdávárny).
Ukončení předmětu: Kolokvium
(šestičlenné skupiny – tři dvojice spolužáků (dle vzájemného hodnocení)
prezentují svoji zkušenost s diagnostickou činností v praxi.
Termíny, které je nutno dodržovat
pro vložení portfoliového úkolu si hlídejte
v odevzdávárně.
Stěžejně budou probíhat kolokvia
v období od 16.1.2023 do 20. 1.2023.
Další termíny budou nabídnuty až do
konce zkouškového období dle možností vyučujících. Termíny budou včas vypsány. Ke kolokviu si přinese
student svoji práci v tištěné
podobě.
Předtermín pro ty, kteří
potřebují kurz uzavřít v předstihu z důvodu SZZ či zdravotních (těhotenství
atd.) po domluvě s vyučujícími.