Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele

Organizační pokyny k výuce

Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele SZ6052 (Kombinované studium)

Organizační pokyny k výuce

Cíl předmětu:

Cílem kurzu zažít vybrané metody pedagogicko-psychologické diagnostiky v konkrétních školních aplikacích, učit se pracovat  s informacemi, které se nabízí v průběhu výuky a ve škole a získávat  další údaje, které jsou relevantní pro pochopení individuálních výukových specifik konkrétních žáků. Navázat na zkušenosti s cílenou diagnostickou činností z bakalářského studia a orientovat se přednostně: a)  na diagnostiku procesu učení žáků a jejich výsledků, b) na zkušenosti učitelů s řešením problémového chování žáků.

Forma předmětu: přednášky v dvouhodinovém bloku. Výuka je povinná. Na výuce participují členové katedry pedagogiky a psychologie.

Předmět je propojen se souvislou pedagogickou praxí UP3 (listopad-prosinec), u neučitelských studijních programů s praxí adekvátní jejich studiu. V průběhu praxe realizuje student portfoliový úkol. Portfoliový úkol je součástí SZZ.

Studenti Erasmus programu  se registrují do skupiny s názvem Erasmus. Samostatně studují dle cílů, obsahu a pojmenovaných výstupů v sylabu předmětu. Pracují na splnění portfoliového úkolu. Pro vzájemné hodnocení portfoliového úkolu si vytvoří dvojici se spolužákem ze studijní skupiny Erasmus. Svůj portfoliový úkol vloží do odevzdávárny skupiny Erasmus.

 

Požadavky k zakončení předmětu:

      aktivní účast a participace studentů na výuce,

      písemné zpracování portfoliového úkolu a jeho sebehodnocení,

      hodnocení práce spolužáka a zkvalitnění své práce na základě zpětné vazby spolužáka,

      představení výsledků své práce na závěrečném kolokviu,

      plnění průběžných úkolů včetně samostudia. 

 

Informace k portfoliovému úkolu

a)     Pro svůj diagnostický úkol si můžete vybrat jeden z níže uvedených úkolů, nebo jich můžete zpracovat více. Ke každému úkolu najdete v interaktivní osnově formulář, do něhož budete úkol zpracovávat.

·       Diagnostikování výsledků a procesu učení

·       Diagnostikování sociálních vztahů ve třídě

·       Tvorba a implementace výchovného plánu

·       Kazuistika problémového chování žáků

·       Využití hodnocení na podporu učení

 

b)    Portfoliový úkol zpracovává student do připraveného dokumentu, který je uložen v Interaktivní osnově. 

c)     Student zpracuje portfoliový úkol a svoji práci zhodnotí. Provede kontrolu vejce - vejci (vloží dokument do osobní poskytovny. Druhý den po vložení provede kontrolu podobných souborů “vyhledat podobné soubory” (ikona dvou vajec). Zjistí procentuální shodu, kterou zapíše do své práce.

d)    Zašle svoji práci e-mailem spolužákovi pro vzájemné hodnocení.

e)     Spolužák práci prostuduje, zhodnotí, napíše doporučení k případným úpravám a zašle zpět autorovi.

f)     Autor práci zkvalitní, zareaguje na doporučení a vloží do odevzdávárny s číslem své studijní skupiny (včetně zpětné vazby a hodnocení spolužáka).

Pozor, je důležité dodržet termíny pro odevzdání úkolu (uzavření odevzdávárny). 

Ukončení předmětu: Kolokvium (šestičlenné skupiny – tři dvojice spolužáků (dle vzájemného hodnocení) prezentují svoji zkušenost s diagnostickou činností v praxi.

Dotazy k výuce v seminářích směřujte na svého vyučujícího prostřednictvím IS. 

Termíny, které je nutno dodržovat pro vložení portfoliového úkolu si hlídejte v odevzdávárně.

Termíny kolokvií

Stěžejně budou probíhat kolokvia v období od 16.1.2023 do 20. 1.2023. Další termíny budou nabídnuty až do konce zkouškového období  dle možností vyučujících. Termíny budou včas vypsány. Ke kolokviu si přinese student svoji práci v tištěné podobě.

Předtermín pro ty, kteří potřebují kurz uzavřít v předstihu z důvodu SZZ či zdravotních (těhotenství atd.) po domluvě s vyučujícími.

 Totožné organizační informace ke stažení: