Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele

Přehled přednášek

Přednášky probíhají dle volby vyučujícího (hybridně, online, videoprezentace, komentované prezentace). O způsobu konání budete informováni vyučujícím. Do interaktivní osnovy budou vloženy podpůrné materiály, popřípadě videoprezentace, nebo komentované prezentace.   Předpokládáme, že vložené materiály si prostudujete před přednáškou, aby přednáška byla vedena více diskusně dle vašich potřeb.

Datum

Obsahové zaměření

Zajišťuje

17.9.2022

Diagnostika výsledků žáků. Přístupy k diagnostikování obtíží žáků učení.  Formativní hodnocení a hodnocení pro učení (assessment for/as learning). Diagnostika žákovských prekonceptů. Pojmové mapy jako nástroj formativního hodnocení. Ústní zkoušení.

Katedra pedagogiky

Mgr. Dana Veselá, Ph.D.

7.10. 2022

Diagnostika chování žáků, diagnostika problémového chování: pozorování, diagnostika interakce, sebeposouzení žáky. Individuální výchovný plán. Role učitele jako kontaktní osoby v případě potíží s chováním, spolupráce se školním poradenským pracovištěm a dalšími specialisty (psycholog, psychoterapeut, středisko výchovné péče atd.) a práce s doporučením specialistů. Spolupráce s rodiči. Podpora žáků ve třídě. Předcházení problémům, intervence a prevence. ​

 

Katedra psychologie

Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.

17.9.2022

Školní didaktické testy (tvorba, operační struktura úlohy v návaznosti na cíle, ukázky dobrých a horších položek, výsledky a klasifikace).

Využití testů pro formativní hodnocení. Strategie pro ústní a písemné zkoušení.​​

Katedra pedagogiky

Mgr. Dana Veselá, Ph.D.

9.12.2022

Využití diagnostiky v různých pracovních kontextech učitele a její cíle. Systém poradenství ve školství. Spolupráce s odborníky při diagnostikování žáků a hledání vhodných opatření   na podporu jejich učení a rozvoje. Etika v diagnostickém procesu, etika práce s výsledky. Autodiagnostika v práci učitele.

 

Katedra psychologie

Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.