Přehled přednášek
Přednášky probíhají dle volby vyučujícího (hybridně, online, videoprezentace, komentované prezentace). O způsobu konání budete informováni vyučujícím. Do interaktivní osnovy budou vloženy podpůrné materiály, popřípadě videoprezentace, nebo komentované prezentace. Předpokládáme, že vložené materiály si prostudujete před přednáškou, aby přednáška byla vedena více diskusně dle vašich potřeb.
Datum |
Obsahové
zaměření |
Zajišťuje |
17.9.2022 |
Diagnostika
výsledků žáků. Přístupy k diagnostikování obtíží žáků učení. Formativní
hodnocení a hodnocení pro učení (assessment for/as learning). Diagnostika
žákovských prekonceptů. Pojmové mapy jako nástroj formativního hodnocení.
Ústní zkoušení. |
Katedra
pedagogiky Mgr. Dana
Veselá, Ph.D. |
7.10. 2022 |
Diagnostika chování žáků, diagnostika problémového
chování: pozorování, diagnostika interakce, sebeposouzení žáky. Individuální
výchovný plán. Role učitele jako kontaktní osoby v případě potíží s chováním,
spolupráce se školním poradenským pracovištěm a dalšími specialisty (psycholog,
psychoterapeut, středisko výchovné péče atd.) a práce s doporučením
specialistů. Spolupráce s rodiči. Podpora žáků ve třídě. Předcházení
problémům, intervence a prevence. |
Katedra
psychologie Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. |
17.9.2022 |
Školní didaktické testy (tvorba, operační struktura
úlohy v návaznosti na cíle, ukázky dobrých a horších položek, výsledky a
klasifikace). Využití
testů pro formativní hodnocení. Strategie pro ústní a písemné zkoušení. |
Katedra
pedagogiky Mgr.
Dana Veselá, Ph.D. |
9.12.2022 |
Využití diagnostiky v různých pracovních kontextech
učitele a její cíle. Systém poradenství ve školství. Spolupráce s odborníky
při diagnostikování žáků a hledání vhodných opatření na podporu jejich
učení a rozvoje. Etika v diagnostickém procesu, etika práce s výsledky.
Autodiagnostika v práci učitele. |
Katedra
psychologie Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. |