Kritéria po plakát Indikátor pro kvalitu 1 Indikátor ■ pro kvalitu 2 Indikátor pro kvalitu 3 Kritérium 1 obsažené informace plakát obsahuje všechny podstatné informace plakat obsahuje podstatné informace, ale příliš vedlejších detailů plakátu chybějí důležité informace, přináší především nedůležité detaily Kritérium 2 přehlednost na plakátě snadno najdeme všechny důležité informace některé informace hledáme na plakátě těžko důležité informace se na plakátě ztrácejí Kritérium 3 sladění slov a grafiky verbální a obrazová podoba plakátu se doplňuje, podporuje, plakát působí vyváženě slova a obrazy se zbytečně zdvojují nebo jsou v protikladu převažuje jedna ze složek - buď grafická, nebo slovní, nebo celkově plakát vyvolává dojem chaosu 2.4.2 Jak poskytovat popisnou zpětnou vazbu k plakátu Jak zpětnou vazbu neposkytovat Situace 1 Po prezentaci plakátu žákům řekneme, že se jim plakát povedl (nebo nepovedl), aniž bychom poskytli další informace. „Je to pěkné." „To se vám povedlo." „Plakát je zdařilý," Podobný účinek má potlesk třídy bez dalšího komentáře. „No vy jste tomu moc nedali, že?" „To není zdařilá práce." „Od vás jsem čekala víc." „No nic moc, ale u vás, chlapci, mě to ani nepřekvapuje. " Situace 2 Po prezentaci plakátu žákům nejprve přímo vytkneme nějakou vadu. „Docela se vám to povedlo, jediné, co bych vám vytkla, je to, jak jste ten obrázek „ochrana" natlačili do kraje papíru." Situace 3 Radši se nevyjádříme vůbec: „Tak děkujeme, a prosíme další skupinu." Situace 4 Použijeme kritéria, ale nezkonkretizujeme je: „ Všechna kritéria jste splnili." „Splnili jste kritérium jedna - máte tam všechny informace, kritérium dva - je to přehledné, i kritérium tři - výtvarná stránka a písemné informace se doplňují." PŘÍKLADY ROZVÍJENÍ A HODNOCENÍ KOMPETENCÍ 53