Didaktika předškolního věku

Téma: Individualizace předškolního vzdělávání. Heterogenní a homogenní třídy.

Doporučená literatura

Gardner, H. (1999). Dimenze myšlení – teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál.

Havlínová, M., Lacinová, I., Petrasová, N., Syslová, Z., Šprachtová, L., & Vencálková, E. (2000). Kurikulum podpory zdraví v mateřské školePraha: Portál

Havlová, J. (2012). Výhody či nevýhody věkově smíšených skupin? Poradce ředitelky mateřské školy, 2(1), 20–22.

Krejčová, V., KargerováJ., Syslová, Z. (2015).  Individualizace předškolního vzdělávání. Praha: Portál.

Syslová, Z., Nováková, E., & Najvarová, V. (2021). Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách v zahraničních výzkumechStudia paedagogika 26(3),109-130.

Syslová, Z., Nováková, E., & Najvarová, V. (2022). Věkově heterogenní třídy v mateřské škole. Praha: Portál.

Šprachtová, L. (2015). Věkově smíšené třídy dětem svědčí. Informatorium 3-8, 3.Dostupné z https://nakladatelstvi.portal.cz/casopisy/informatorium-3-8/96711/vekove-smisene-tridy-detem-svedci

Pro zájemce o rozšiřující texty

Sprachtova
PDF ke stažení

Zde naleznete prezentace k tématu

Zde naleznete materiály, se kterými budeme pracovat ve výce