Gardner, H. (1999). Dimenze myšlení – teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál.
Havlínová, M., Lacinová, I., Petrasová, N., Syslová, Z., Šprachtová, L., & Vencálková, E. (2000). Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál
Havlová, J. (2012). Výhody či nevýhody věkově smíšených skupin? Poradce ředitelky mateřské školy, 2(1), 20–22.
Krejčová, V., Kargerová, J., & Syslová, Z. (2015). Individualizace předškolního vzdělávání. Praha: Portál.
Syslová, Z., Nováková, E., & Najvarová, V. (2021). Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách v zahraničních výzkumech. Studia paedagogika 26(3),109-130.
Syslová, Z., Nováková, E., & Najvarová, V. (2022). Věkově heterogenní třídy v mateřské škole. Praha: Portál.
Šprachtová, L. (2015). Věkově smíšené třídy dětem svědčí. Informatorium 3-8, 3.Dostupné z https://nakladatelstvi.portal.cz/casopisy/informatorium-3-8/96711/vekove-smisene-tridy-detem-svedci