Prostředí učení 2/ Prostředí učení je zdravé a bezpečné. é Jaké návyky v tomto ohledu žákům modelujete? Jak pracujete se svobodou (pohybu, stravování, střídání činností)? Učitel/ka modeluje a vytváří zdravé a bezpečné prostředí na úrovni fyzického i duševního zdraví. Umožňuje a podporuje dostatek svobodného a bezpečného pohybu, návyků, zdravé výživy a aktivního životního stylu. Prostředí učení 1/ Prostředí učení je demokratické. Jak tvoříte a formulujete pravidla pro práci? Co se děje, když je někdo poruší? Učitel/ka modeluje a vytváří demokratická pravidla pro práci žáků. Pravidla jsou postavena na právech, ne zákazech, a učitel/ka s nimi aktivně pracuje. Prostředí učení 5/ Prostředí učení je svobodné. Jakým způsobem si žáci volí pomůcky? Jak je zajištěna zodpovědnost žáků za učební prostředí? Učitel/ka přenáší zodpovědnost za prostředí na žáky, svobodnou volbu a využití existujících zdrojů učení, modeluje užitečné a smysluplné využívání moderních zdrojů informací. Prostředí učení 4/ Prostředí učení odpovídá vzdělávacím potřebám žáků. Jakým způsobem zjišťujete potřeby žáků k učení? Mohou žáci svobodně používat ICT technologie a další nástroje v hodinách i mimo ně? Učitel/ka na základě analýzy potřeb žáků upravuje výběr a využití zdrojů k učení včetně využití ICT ve výuce. Prostředí a zdroje jsou adekvátní potřebám a věku, vybízí k aktivnímu využívání zdrojů i mimo rámec vlastní výuky. Prostředí učení 3/ Prostředí učení je rozmanité a podnětné. Které pomůcky mohou žáci používat, kdy a jak? Jak zajišťujete bezpečí a ochranu majetku společně s odpovědností za učební prostředí? Mohou žáci využívat pomůcek i mimo vyučování? V rámci výuky učitel/ka nabízí možnosti práce s nejrůznějšími druhy výukových materiálů a pomůcek, které jsou volně žákům k dispozici. Všechny pomůcky a zdroje slouží k prohlubování učení i mimo vlastní výuku a nad rámec očekávaných výstupů žáků.