OKRUHY KE ZKOUŠCE NARUŠENÁ KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOST U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU 1. Základní atributy jazyka a řeči. Verbální komunikace, nonverbální komunikace. 2. Současné aspekty ontogeneze řeči a jazykových schopností. 3. Charakteristika jazykových rovin (lexikálně-sémantická, morfologicko-syntaktická, foneticko-fonologická, pragmatická). 4. Raná logopedická intervence, vymezení rané logopedické intervence, Rossettiho kategorizace dětí s rizikem ve vývoji komunikační schopnosti. 5. Opožděný vývoj řeči – charakteristika OVŘ, diagnostické možnosti, logopedická intervence. 6. Vývojová dysfázie – vymezení specificky narušeného vývoje řeči, etiologie, symptomatologie, logopedická intervence. 7. Dyslalie – současné pohledy na problematiku dyslalie, klasifikace dyslalie z fonetického a fonologického hlediska, logopedická intervence. 8. Dysartrie – vymezení, etiologie, symptomatologie. Komplexní péče o děti s dysartrií. 9. (S)elektivní mutismus – vymezení, charakteristika, logopedická intervence. 10. Poruchy zvuku řeči - huhňavost, palatolalie. Orofaciální rozštěpy - etiologie, klasifikace. Interdisciplinární péče u dětí s orofaciálními rozštěpy. 11. Balbuties – současné pohledy na etiologii koktavosti, symptomatologie, klasifikace. Logopedická intervence poskytovaná dětem s koktavostí v předškolním věku. 12. Tumultus sermonis - etiologie, symptomatologie, poskytování logopedické intervence.