Zahraniční terénní praxe – RUMUNSKO 17.9. – 23.9. 2022 Požadavky k zápočtu z terénní praxe Přípravná fáze (před odjezdem): - Individuální zpracování referátu (téma k zapsání vybírejte zde (na listu Referáty): https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d5JovsNQfaIFEAkEbwGQrzNhpLiydnMVtFrATJ3x7qc/ edit?usp=sharing Referát zpracujte tak, abyste byli schopni představit téma spolužákům (v autobuse, případně na dané lokalitě). Doporučujeme referát nečíst, použít pouze poznámky. Referát zpracovat atraktivně, zajímavě, vybrat nejdůležitější informace, doplnit fotkami, mapami, obrázky, je možné doplnit video (hudbu) – lze pustit na mobilu atd. Dokumentující obrázky, mapy, fotky doporučujeme vytisknout a při referátu poslat spolužákům k náhledu. Referát může být také zpracován formou aktivity, kdy zapojíte své spolužáky. - Povinnou součástí referátu je závěrečná zpětná vazba, kde zařadíte jakoukoliv formu (metodu) pro ověření toho, co si spolužáci zapamatovali (buďte kreativní . - Nezbytnou součástí je řádné citování a uvedení zdroje použité literatury (web, průvodce apod.) - Dále doplňte stručnou informaci k vybranému tématu také v angličtině (název, anotace + pár vět, které představíte zahraničním studentům, kteří s námi pojedou). - Referát odevzdají studenti do odevzdávárny v IS do 16.9.2022. Rovněž je nutné vzít v tištěné podobě a odevzdat vyučujícímu v autobuse. Pokud budete zařazovat nějaké další aktivity i pro své spolužáky, vytisknout a nakopírovat dle uvážení. - Příprava map do terénu – tištěné turistické mapy, mapy v mobilu atd. lokalit, kde se budeme pohybovat. - Skupina dne (ve skupině spolupracujete podle toho, jak jste se napsali do sdílené tabulky k referátům daného dne) bude mít připraven minimálně jeden funkční telefon (nebo GPS stanici), do kterého budete zaznamenávat prošlou trasu a zájmové body daného dne. Realizační fáze (během praxe): – Individuálně: Terénní deník - vedení poznámek k trase (s možností ukládání trasy např. v aplikaci stopař), zastávkové a zajímavé body na trasách – atraktivity cestovního ruchu, dominanty, orientační body a jejich stručný popis; pořizování fotodokumentace apod. Všichni odevzdají terénní deník se soubory fotografií a s popisky za jednotlivé dny (viz závěrečná fáze). – Skupina – REFLEXE DNE (zpracovávají společně studenti zapsaní k tématu u daného dne programu) Záznam trasy (např. aplikace stopař) + zastávkové a zajímavé body, reflexe dne (bude provedena vždy večer daného dne) – rekapitulace a hodnocení daného dne (počet ujitých km, převýšení, atraktivity po cestě, jaké aktivity se podařilo/nepodařilo uskutečnit, návrh na zlepšení/alternativu dne apod. Závěrečná fáze (po příjezdu): – Individuálně: Zpracování terénního deníku a odevzdání do odevzdávárny v IS (nejpozději do 16.10.). Nezbytnou součástí terénního deníku bude: 1. název a anotace v anglickém jazyce. 2. didaktický aspekt: Co vás na terénní praxi zaujalo? Byla pro vás přínosem? Co byste naopak změnili? Vlastní postřehy apod. – Skupina: Příprava a odevzdání prezentace (v PPT či jiném formátu) daného dne (nejpozději do 16.10. odevzdat do odevzdávárny v IS). Předpokládá se v druhé polovině října uspořádání společných prezentací (organizují studenti). Nezbytnou součástí prezentace dne bude také – didaktický aspekt: 1) Pro který ročník by bylo možné realizovat podobně koncipovanou výuku – samostatný pohyb v terénu apod. 2) Co by si podle vás měli žáci 2. stupně ZŠ z takto koncipované praxe odnést? (vědomosti, dovednosti, prožitky apod.) 3) Jak bys se měl/a na podobnou výuku se žáky učitel jako vy připravit (co musí vědět, zajistit, na co si dát pozor apod.)? 4) Jak byste mohli využít získaných poznatků ve vaší výuce?