Specifika výuky žáků s odlišným mateřským jazykem
25. 10. Výuku vede Radim Ošmera. Téma: Didaktika češtiny jako druhého jazyka
Obsah hodiny:
Obsahem hodiny je zvědomení procesů,
které všichni známe z výuky cizího jazyka, kterému jsme se někdy učili.
Tyto znalosti si však potřebujeme vztáhnout k jazyku, který je pro nás
jazykem rodným a pokusit se na něj podívat z druhé strany. To vyžaduje
jistý cvik, ale není to nemožné. Seznámíme se proto s dvě klíčovými pojmy.
Prvním jsou řečové dovednosti, druhým jsou jazykové prostředky,
třetím pojmem je komunikační aspekt jazyka. To vše však bude ukotveno v praktických
ukázkách a vy sami si vyzkoušíte roli zprostředkovatelů češtiny jako druhého
jazyka, při které vám budu dělat průvodce.
Ke čtení:
1) CO MÁTE RÁDI? UKÁZKOVÁ LEKCE
2) Výuka bez mediačního jazyka
Ke koukání: