Specifika výuky žáků s odlišným mateřským jazykem

25. 10. Výuku vede Radim Ošmera. Téma: Didaktika češtiny jako druhého jazyka


Obsah hodiny: 

Obsahem hodiny je zvědomení procesů, které všichni známe z výuky cizího jazyka, kterému jsme se někdy učili. Tyto znalosti si však potřebujeme vztáhnout k jazyku, který je pro nás jazykem rodným a pokusit se na něj podívat z druhé strany. To vyžaduje jistý cvik, ale není to nemožné. Seznámíme se proto s dvě klíčovými pojmy. Prvním jsou řečové dovednosti, druhým jsou jazykové prostředky, třetím pojmem je komunikační aspekt jazyka. To vše však bude ukotveno v praktických ukázkách a vy sami si vyzkoušíte roli zprostředkovatelů češtiny jako druhého jazyka, při které vám budu dělat průvodce.  


Ke čtení: 

1) CO MÁTE RÁDI? UKÁZKOVÁ LEKCE

2) Výuka bez mediačního jazyka


Ke koukání: