Specifika výuky žáků s odlišným mateřským jazykem

22. 11. Výuku vede Tereza Švandová. Téma: Využití moderních technologií; aplikace ve výuce OMJ; online výuka žáků s OMJ

Vážení/é a milí/é, děkuji, že se stále zajímáte o výuku dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem! 

Kromě výuky prezenční (které jsem osobně větším fanouškem), je možné realizovat také výuku distanční, se kterou jsme se určitě všichni dostatečně seznámili v dobách covidových opatření. 
Doba ale i nadále spěje velmi rychlým tempem, a proto se budu snažit níže uvedený seznam aktualizovat, budu proto také ráda, pokud mi na e-mail 426146@mail.muni.cz napíšete zdroje, aplikace nebo portály, na které narazíte, a vyhodnotíte jako přínosné. Věřím, že díky sdílení se můžeme rozvíjet. 

Přeji vám v profesním i osobní životě mnoho úspěchů!

A nyní přejdeme k jádru tématu, alespoň v bodech:

Přes co lze učit? 

  • ZOOM
  • TEAMS
  • MEET, Google Classroom apod.
  • SKYPE
  • Facebook
  • Videocall přes telefon
  • WhatsApp
  • Hangouts Chat

Aplikace a portály: 

Další zdroje:

E-learning: 


Na webu Centra pro cizince Jihomoravského kraje si můžete zdarma stáhnout materiál INSPIROMAT, který vám v budoucnu doufám pomůže usnadnit práci v přímé i nepřímé pedagogické praxi či volnočasových aktivitách.


Děkuji za Vaši pozornost!
Tereza Švandová