Specifika výuky žáků s odlišným mateřským jazykem
22. 11. Výuku vede Tereza Švandová. Téma: Využití moderních technologií; aplikace ve výuce OMJ; online výuka žáků s OMJ
Vážení/é a milí/é, děkuji, že se stále zajímáte o výuku dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem!
Kromě výuky prezenční (které jsem osobně větším fanouškem), je možné realizovat také výuku distanční, se kterou jsme se určitě všichni dostatečně seznámili v dobách covidových opatření.
Doba ale i nadále spěje velmi rychlým tempem, a proto se budu snažit níže uvedený seznam aktualizovat, budu proto také ráda, pokud mi na e-mail 426146@mail.muni.cz napíšete zdroje, aplikace nebo portály, na které narazíte, a vyhodnotíte jako přínosné. Věřím, že díky sdílení se můžeme rozvíjet.
Přeji vám v profesním i osobní životě mnoho úspěchů!
A nyní přejdeme k jádru tématu, alespoň v bodech:
Přes co lze učit?
- ZOOM
- TEAMS
- MEET, Google Classroom apod.
- SKYPE
- Facebook
- Videocall přes telefon
- WhatsApp
- Hangouts Chat
Aplikace a portály:
- Name picker
- Crossword Labs
- Kahoot
- AZ Kvíz
- Flippity
- Wordwall
- Hangman
- The noun project
- babadum.com
- movapp.cz
- Duolingo
- Memrise
- HelloTalk
Další zdroje:
- ČEŠTINA JE HRA (podcast, pracovní listy)
- JITKA POUROVÁ (publikace, pracovní listy)
- RED MONSTER (portál)
- V LAVICI (portál, SPU, logopedie, hry)
- PERPETUUM (portál, magazin o vzdělávání SCIO)
- UČEBNICE ONLINE (portál)
- EMA (RVP, NPI)
- KARTOGRAFIE (portál, interaktivní atlasy) – školní mapy
- H-EDU (Hejného metoda, ExpEdice ad.)
- ČT EDU (portál České televize)
E-learning:
Na webu Centra pro cizince Jihomoravského kraje si můžete zdarma stáhnout materiál INSPIROMAT, který vám v budoucnu doufám pomůže usnadnit práci v přímé i nepřímé pedagogické praxi či volnočasových aktivitách.
Děkuji za Vaši pozornost!
Tereza Švandová