Psychologické aspekty socio-kulturně odlišných prostředí
Michal Černý
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2023/SOk231/132056012/Zeny__ohen_a_nebezpecne_veci.pdf
Černý, M. (2022). Informačně chudí: Nová cílová skupina sociální pedagogiky. Sociální pedagogika| Social Education, 10(1), 42-55.
Eibl, O. (2007). Poznámka k dynamice konceptu cleavages v 21. století–příklad fenoménu digital divide. Politologický časopis-Czech Journal of Political Science, 14(3), 260-269.
Bauman, Z. (2020). Tekutá modernita. Portál.
Floridi, L. (2019). Čtvrtá revoluce: jak infosféra mění tvář lidské reality. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
Černý, M. (2020). Nové pojetí multikulturality jako klíče k bytí “onlife”. Sociální pedagogika| Social Education, 8(2), 10-28.
Lakoff, G. (2006). Ženy, oheň a nebezpečné věci: co kategorie vypovídají o naší mysli. Triáda.
Povinná četba nutná ke zkoušce:
- Jedna libovolná kapitola z Floridi 2019
- Lakoff, G. - s. 11-24; 43-66.
Otázky (předběžné):
- Význam kategorizace pro jazyk a myšlení, enviromentální a vtělesněné aspekty konstrukce reality, vztah k práci sociálního pedagoga.
- Inforgové, infosféra a multikulturalita v kontextu vztahu člověka a techniky, redefinování pojmů jazyka, komunikace a spolupráce ve vztahu k HCI. Dopady do sociální pedagogiky a sociální práce.
Úkol
- Projděte si interaktivní příběh - Češi na cestách. Zahrejte si ho za všechny tři postavy. Dále postupujte nejdříve tehdy, když máte přečteného Lakoffa.
- Odpovězte na reflektivní otázky.