Psychologické aspekty socio-kulturně odlišných prostředí

Michal Černý

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2023/SOk231/132056012/Zeny__ohen_a_nebezpecne_veci.pdf

Černý, M. (2022). Informačně chudí: Nová cílová skupina sociální pedagogiky. Sociální pedagogika| Social Education10(1), 42-55.

Eibl, O. (2007). Poznámka k dynamice konceptu cleavages v 21. století–příklad fenoménu digital divide. Politologický časopis-Czech Journal of Political Science14(3), 260-269.

Bauman, Z. (2020). Tekutá modernita. Portál.

Floridi, L. (2019). Čtvrtá revoluce: jak infosféra mění tvář lidské reality. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.

Černý, M. (2020). Nové pojetí multikulturality jako klíče k bytí “onlife”. Sociální pedagogika| Social Education8(2), 10-28.

Lakoff, G. (2006). Ženy, oheň a nebezpečné věci: co kategorie vypovídají o naší mysli. Triáda.

Povinná četba nutná ke zkoušce:
  1. Jedna libovolná kapitola z Floridi 2019
  2. Lakoff, G. - s.  11-24; 43-66.
 
Otázky (předběžné):
  1. Význam kategorizace pro jazyk a myšlení, enviromentální a vtělesněné aspekty konstrukce reality, vztah k práci sociálního pedagoga.
  2. Inforgové, infosféra a multikulturalita v kontextu vztahu člověka a techniky, redefinování pojmů jazyka, komunikace a spolupráce ve vztahu k HCI. Dopady do sociální pedagogiky a sociální práce.
Úkol
  1. Projděte si interaktivní příběh - Češi na cestách. Zahrejte si ho za všechny tři postavy. Dále postupujte nejdříve tehdy, když máte přečteného Lakoffa.
  2. Odpovězte na reflektivní otázky.