Psychologické aspekty socio-kulturně odlišných prostředí

Podmínky splnění, harmonogram

Místo výuky: místnost vedle sekretariátu SocPed určená pro příležitostnou výuku, 5. patro, Poříčí 31 nebo KMV


Zkouška - ukončení předmětu

Klasická ústní otázka – simulující státnice

Přítomnost alespoň 2 zkoušejících

S sebou: samostatné práce

 

Výuka –  bloková, viz termíny dole

3 x samostatná práce  - každý vyučující jeden úkol ze svých témat – z první výuky na druhou

Zadání prací bude upřesněno v době výuky


okruhy ke zkoušce:

1.       Význam kategorizace pro jazyk a myšlení, enviromentální a vtělesněné aspekty konstrukce reality, vztah k práci sociálního pedagoga.

2.       Inforgové, infosféra a multikulturalita v kontextu vztahu člověka a techniky, redefinování pojmů jazyka, komunikace a spolupráce ve vztahu k HCI. Dopady do sociální pedagogiky a sociální práce.

3.       Kognice a kultura. Vnímání jako interpretace. Kognitivní styly. Inteligence a kultura, inteligenční testy a culture - fair.  

4.       Jak jazyk ovlivňuje myšlení?

5.       Otázka ke zkoušce (vypracujte argumentaci k odpovědi na tuto otázku): Jak vysvětlit roli biologické atraktivity při hledání partnera/ky, když manželství bývala odpradávna domluvená rodinami?

6.       Otázka ke zkoušce (vypracujte argumentaci k odpovědi na tuto otázku): Jak vysvětlit celkem rozšířenou polygamii, když lidé tíhnout k monogamii?