Poradenství, diagnostika a intervence v somatopedii II
1. blok - vzdělávání žáků s těžkým postižením
Osnova:
+ žák s více vadami jako žák se SVP
+ školská legislativa
+ podpůrná opatření - co to je, kde jsou vymezena, dělení, příklady
+ možností vzdělávání žáků s těžkým postižením - kde, jak, podle čeho
+ vývoj vzdělávání žáků s těžkým postižením (s více vadami) - před rokem 1989, změny po něm, nyní
+ RVP ZŠS
+ specifika vzdělávání a přístupů k žákům s těžkým postižením
Otázky a úkoly k zamyšlení:
1. Co Vás napadne, když se řekne vzdělávání žáků s těžkým postižením, žáků s více vadami? Myslete na Vaše dosavadní zkušenosti.
- Co je nezbytnou součástí?
- Co je typické, charakteristické?
- Co je jinak než u žáků bez postižení?
2. Podívejte se na toto video "Můj den". Jaké otázky ve Vás toto video vyvolá?