Poradenství, diagnostika a intervence v somatopedii II

1. blok - vzdělávání žáků s těžkým postižením


Osnova:

+ žák s více vadami jako žák se SVP

+ školská legislativa

+ podpůrná opatření - co to je, kde jsou vymezena, dělení, příklady

+ možností vzdělávání žáků s těžkým postižením - kde, jak, podle čeho

+ vývoj vzdělávání žáků s těžkým postižením (s více vadami) - před rokem 1989, změny po něm, nyní

+ RVP ZŠS

+ specifika vzdělávání a přístupů k žákům s těžkým postižením


Otázky a úkoly k zamyšlení:

1. Co Vás napadne, když se řekne vzdělávání žáků s těžkým postižením, žáků s více vadami? Myslete na Vaše dosavadní zkušenosti.

  • Co je nezbytnou součástí?
  • Co je typické, charakteristické?
  • Co je jinak než u žáků bez postižení?

2. Podívejte se na toto video "Můj den". Jaké otázky ve Vás toto video vyvolá?