Poradenství, diagnostika a intervence v somatopedii II

2. blok - specifika vzdělávání žáků s TP a chronickým onemocněním, SP diagnostika


Osnova:

+ specifika vzdělávání žáků s omezením hybnosti - vliv tělesného postižení na vzdělávací proces

+ žáci s Duchennovou svalovou dystrofií (DMD) - co je to DMD, vliv na žáka a vzdělávací proces, doporučení a podpora

+ žáci s cystickou fibrózou (CF) - co je to CF, vliv na žáka a vzdělávací proces, doporučení a podpora

+ speciálněpedagogická diagnostika somatopedická - co je to, cíle, oblasti (domény)

+ školní zralost - specifika u dětí s TP

+ kariérové poradenství - faktory ovlivňující volbu povolání u člověka s tělesným postižením, co v rámci poradenství zjišťujeme, prostředky (jak zjišťujeme), kdo poradí, hlavní oblasti profesní diagnostiky (u žáků s TP)

Zdroje k dalšímu studiu:

Michalík, J a kolektiv autorů (2012): Metodika práce se žákem se vzácným onemocněnímStudio Press s.r.o. pro Společnost pro MPS.

Dostupné online: https://www.zivotdetem.cz/wp-content/uploads/2014/12/Metodika_prace_zak_se_vzacnym_onemocnenim_verze_elektr-web.pdf