PŘÍKLAD VÝSTUPU Z ASISTENTSKÉ PRAXE ASISTENT PEDAGOGA (SZ6036, SZ6088) Plnohodnotý výstup obsahuje 1/ i 2/. Garant předmětu: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., skarkova@ped.muni.cz 1/Tabulka „Evidence činností“ obsahuje tyto informace (viz ukázka): DATUM VYUČOVACÍ HODINA/Y 1. hodina Německý jazyk 2. hodina Anglický jazyk 3. hodina Německý jazyk 4. hodina Občanská výchova On-line hodina (ZOOM)/fyzika ROČNÍK KONKRÉTNÍ ČINNOSTI STUDENTA/KY Počet hodin PROVÁZEJÍCÍ UČITEL/ nepodepisuje se Pondělí: 16. 10. 2017 6. D Společná příprava na výuku, příprava a kontrola pracovních listů na číslovky. 1 hodina = 45 minut vyučovacích Mgr. Břetislav Bach/Bc. Anna Bílá (nepodepisovat) Pondělí: 16. 10. 2017 7. ročník Pomoc žákům při skupinové práci: procvičování sloves, názvů sportů, minulého času. Velká přestávka: Dozor na chodbě 2 hodiny příprava studijních materiálů + 1 on-line hodina Mgr. ZX Pondělí: 16. 10. 2017 6. C Vedení hodiny společně s další studentkou: 2 cvičení připravená paní učitelkou, opakování, probírání číslovek a procvičování 1 on-line hodina Mgr. yx Pondělí: 16. 10. 2017 6. D Vedení hodiny společně s další studentkou: opakování svátků v ČR v roce, psaní textů na téma oblíbené svátky, zpětná vazba k textům žáků 1 Mgr. yx Pondělí: 16. 10. 2017 7. A hodina probíhá jednou za týden Příprava komentované prezentace na výuku, výběr výukového videa a jeho zařazení do instrukcí pro domácí přípravu žáků, na hodině jsem byl jen připojen, bez aktivních vstupů. 3 hodiny příprava prezentace + 1 on-line hodina Spolupracoval jsem s učitelem Mgr. ZI V případě, že učíte, píšete reálně odvedenou výuku, přípravu na výuku, nepřímou pedagogickou činnost. Dodáváte potvrzení zaměstnavatele (můžete využít formulář k potvrzení praxí na webu katedry pedagogiky). Pokud absolvujete supervizní setkání, uvádíte jej do tabulky a odečítáte si 2 hodiny z celkové doby strávené na praxi, stejně tak organizační schůzka 1 hodina, evaluační schůzka 2 hodiny. Při vedení on-line výuky není třeba rozlišovat, zda budete mít 20 hodin přípravu na výuku nebo 40 hodin, sčítáte si jak přípravu na výuku (vytváření různých prezentací, výukových videí, pracovních listů) tak vedení on-line hodin nebo konzultací s žáky, celkem je třeba dosáhnout 60 hodin. Výukovou jednotku, která má 45 minut berte prosím jako jednu hodinu. 2/REFLEXE PRAXE (zvolte buď a/ nebo b/) a/ Reflektivní otázky k asistentské praxi asistent pedagoga (pokud se Vaše zaměstnání neshoduje s náplní praxe):  Jak na mě působilo školní prostředí, ve kterém jsem praxi absolvoval/a?  V čem se mi dobře spolupracovala s učiteli ve výuce? Kdy spolupráce nefungovala?  V čem pro mě byla praxe profesním přínosem a v čem osobnostním přínosem?  Co jsem se na praxi naučil/a o spolupráci asistenta pedagoga s učitelem?  Co jsem se na praxi naučil/a o pedagogické práci s žáky?  Co na praxi probíhalo jinak, než jsem očekával/a?  Jaké pedagogické dovednosti bych u sebe chtěl/a rozvíjet v následující praxi? b/ Pokud vykonáváte zaměstnání shodné s náplní praxe (učitel/ka, asistent/ka pedagoga, vychovatel/ka) zvolte pro reflexi tyto otázky:  Ve které kompetenci učitele se cítíte jistí? Kompetence učitele zde: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/K/Kompetence_u%C4%8Ditel e  Vyberte jednu situaci z pedagogické praxe, která o kvalitě této kompetence vypovídá a stručně ji popište.  Na kterou kompetenci se můžete zaměřit a rozvíjet jí do požadované kvality?  Vyberte jednu situaci z pedagogické praxe, která Vás přiměla k rozvoji vybrané kompetence – kde jste narazil/a na nějaké nedostatky. Stručně ji popište.  Co k rozvoji výše vybrané kompetence potřebujete? V písemné formě reflexe se pokuste odpovědět na otázky buď v podobě strukturovaného textu, nebo volného psaní. Rozsah minimálně 1 A4, Times New Roman 12, řádkován 1, max. 2 A4. Odevzdat do isu v termínu: podzim – nejpozději do 15. ledna; jaro - nejpozději do 31. května. Skupinová reflexe praxe v termínu, na který se přihlásíte v isu nedílnou součástí splnění podmínek pro získání zápočtu. V případě potřeby kontaktujte garantku předmětu.