Přehled přednášek
Přednášky probíhají dle volby vyučujícího (hybridně, online, videoprezentace, komentované prezentace). O způsobu konání budete informováni vyučujícím. Do interaktivní osnovy budou vloženy podpůrné materiály, popřípadě videoprezentace, nebo komentované prezentace. Předpokládáme, že vložené materiály si prostudujete před přednáškou, aby přednáška byla vedena více diskusně dle vašich potřeb.
Datum |
Obsahové
zaměření |
Zajišťuje |
|
20.9.2021 |
Diagnostika výsledků žáků. Přístupy k diagnostikování obtíží žáků učení. Formativní hodnocení a hodnocení pro učení (assessment for/as learning). Diagnostika žákovských prekonceptů. Pojmové mapy jako nástroj formativního hodnocení. |
Katedra
pedagogiky Doc.
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. |
|
4.10.2021 |
Diagnostika chování žáků, diagnostika problémového
chování, diagnostika sociálních vztahů ve třídě: pozorování, diagnostika interakce, sebeposouzení žáky. Individuální
výchovný plán. Role učitele jako kontaktní osoby v případě potíží s chováním,
spolupráce se školním poradenským pracovištěm a dalšími specialisty
(psycholog, psychoterapeut, středisko výchovné péče atd.) a práce s
doporučením specialistů. Spolupráce s rodiči. Podpora žáků ve třídě.
Předcházení problémům, intervence a prevence. |
Katedra
psychologie Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. |
|
18.10.2021 |
Školní didaktické testy (tvorba, operační struktura
úlohy v návaznosti na cíle, ukázky dobrých a horších položek, výsledky a
klasifikace). Využití
testů pro formativní hodnocení. Strategie pro ústní a písemné zkoušení. |
Katedra
pedagogiky Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. |
|
1.11.2021 |
Využití diagnostiky v různých pracovních kontextech učitele a její cíle. Systém poradenství ve školství. Spolupráce s odborníky při diagnostikování žáků a hledání vhodných opatření na podporu jejich učení a rozvoje. Etika v diagnostickém procesu, etika práce s výsledky. Autodiagnostika v práci učitele. |
Kohoutek, Mareš, Hlaváčová, Stupak i ve spolupráci s externisty. Katedra
pedagogiky |
|
15.11.2021 |
|
Katedra pedagogiky Doc. RNDr. Eva Trnová |