- definice školní pedagogiky
- pedagogika normativní a popisná
- výzkum vzdělávání
- pedagogika založená na důkazech (evidence-based)
- koncepce živé didaktiky
Týden 1 Úvod do studia školní pedagogiky. Informace k portfoliovému úkolu.
- školní pedagogika
- pedagogika normativní
- pedagogika popisná
- živá didaktika
- pedagogika založená na důkazech (evidence-based)
V tomto modulu
budeme usilovat o to, abychom porozuměli věcné podstatě, cílům a přínosům
školní pedagogiky jako vědní disciplíny. Po absolvování modulu dokážete:
a) definovat školní pedagogiku
jako vědní obor,
b) srovnat pedagogiku normativní
a pedagogiku popisnou,
c) zdůvodnit přínosnost výzkumu
vzdělávání,
d) zhodnotit klady a zápory
evidence-based pedagogiky.
Janík,
T. (2021). Vše pro výchovu. Lekce
z pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita.
Janíková,
M. et al. (2009). Základy školní
pedagogiky. Brno: Paido.
Mareš,
J. (2009). Edukace založená na důkazech: Inspirace pro pedagogický výzkum i
školní praxi. Pedagogika, 59(3),
232–258. Dostupné z http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1012&lang=cs
Didactica viva (Živá didaktika)
dostupné z: http://didacticaviva.ped.muni.cz/