- učitelská intuice jako hlavní problém profese
- analýza výuky
- hospitace jako nástroj profesního rozvoje
- hospitační metodika 3A
Týden 8: Pedagogický výzkum jako pomocník učitele.
- reflexe výuky
- hodnocení výuky
- hospitace
- hospitační metodika 3A: anotace, analýza, alterace
V tomto modulu budeme usilovat o to, abychom porozuměli věcné podstatě, cílům a přínosům didaktiky jako vědní disciplíny. Po absolvování modulu dokážete:
a) zdůvodnit, proč by měl učitel vědomě analyzovat výuku,
b) posoudit, proč bývá učitelská intuice pojímána jako hlavní problém profese,
c) vymezit a charakterizovat jednotlivé fáze hospitace
d) aplikovat hospitační metodiku 3A pro analýzu vybraných výukových situací,
e) navrhovat alterace vybraných výukových situací.
Janík, T., et al. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. (s. 179-216). Dostupné z https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/818
Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. (s. 389-396)
Slavík, J., Janík, T., Najvar, P., & Knecht, P. (2017). Transdisciplinární didaktika o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita. Dostupné z: https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1899
Slavík, J., Stará, J., Uličná, K., & Navjar, P. et al. (2017). Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita. Dostupné z: https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/950