Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, obracím se na Vás s prosbou o spolupráci při výzkumném dotazníkovém šetření. Dotazník je anonymní. Veškeré informace budou užity pouze pro účely výzkumu. Vyjádřete svou míru souhlasu s výroky týkajícími se Vašich kompetencí pro pro rozvoj matematické pregramotnosti dětí v mateřské škole. Pokuste se u každé z položek co nejvýstižněji vyjádřit váš názor. Označte vždy pouze jednu z nabízených možností, která nejvíce odpovídá (nebo se nejvíce blíží) Vašemu názoru. Oceňuji, že jste ochoten/a se mnou spolupracovat a poskytnout k této problematice svůj osobní názor a děkuji Vám za to. PhDr. Eva Nováková, Ph.D. novakova@ped.muni.cz Věk: Délka pedagogické praxe: □ méně než 26 let □ žádná □ 26 - 35 let □ 1 – 2roky □ 36 - 45 let □ 3 – 4 roky □ více než 45 let □ více než 4 roky Studijní obor a ročník studia □ Bc. 1. ročník □ Bc. 2. ročník □ Bc. 3. ročník □ NMgr. 1. ročník □ NMgr. 2. ročník Nejvyšší ukončené vzdělání: □ základní □ středoškolské pedagogické □ středoškolské jiné (nepedagogické), jaké: ____________ □ vysokoškolské, obor Učitelství pro MŠ □ vysokoškolské, jiné pedagogické zaměření □ vysokoškolské, nepedagogický obor (jaký):____________ Mé rozhodování pro profesi učitele/ky mateřské školy ovlivnilo nejvíce: □ zájem o práci s dětmi předškolního věku □ dosavadní zkušenosti, které jsem získal/a při práci s dětmi předškolního věku □ vliv profesní tradice (matka nebo jiný člen rodiny je/byla učitelem/kou mateřské školy) □ to, že jsem nebyla přijata ke studiu na jiné střední/vysoké škole □ jiné ___________________________________________________ Naprosto souhlasím 1 Spíše souhlasím 2 Nevím 3 Spíše nesouhlasím 4 Naprosto nesouhlasím 5 1. Pojmu „matematická pregramotnost“ zřetelně rozumím, jeho obsah je mi dostatečně znám 2. Matematická pregramotnost je pro osobnostní rozvoj předškolního dítěte významná 3. Význam matematické pregramotnosti se zvýšil v souvislosti s povinným předškolním vzděláváním 4. Rozvoj matematické pregramotnosti je významný z hlediska úspěšnosti dítěte v matematice na začátku školní docházky 5. Matematická pregramotnost rozvíjí schopnost dítěte uplatnit se v praktickém životě 6. Mateřská škola je pro rozvoj matematické pregramotnosti vhodným prostředím 7. Pro rozvoj matematické pregramotnosti je vhodné rodinné prostředí 8. Znalosti z matematiky mohu v praxi MŠ vhodně využít 9. Své vlastní znalosti matematiky považuji pro svou práci v MŠ za dostatečné 10. K rozvíjení matematické pregramotnosti dětí jsem zcela kompetentní 11. K rozvoji matematické pregramotnosti dětí mne dostatečně připravilo předchozí vzdělávání 12. K rozvoji matematické pregramotnosti dětí mne dostatečně připravuje současně probíhající vzdělávání 13. Pro svou práci potřebuji prohloubit matematické znalosti a dovednosti 14. Pro svou práci potřebuji prohloubit pedagogické kompetence 15. K rozvoji matematické pregramotnosti dětí potřebuji využívat vlastních osobnostních předpokladů (tvořivost, empatie) 16. K hodnocení pokroku dětí při rozvoji matematické pregramotnosti dětí potřebuji být vybaven/a diagnostickými kompetencemi 17. K rozvoji matematické pregramotnosti dětí potřebuji umět naplánovat vzdělávací nabídku odpovídající RVP PV 18. Ve své práci potřebuji cíleně připravovat děti k začátku školního matematického vzdělávání 19. Pro svou práci potřebuji prohloubit konkrétní metodické kompetence v reálném prostředí MŠ 20. Pro svou práci se potřebuji seznámit s podnětnými zkušenostmi ostatních a sdílet je