Harmonogram výuky předmětu Literatura pro mládež 24. 9., 25. 9., 26. 9. 2024 Seznámení s požadavky k ukončení předmětu, instrukce k samostudiu. 1. 10., 2. 10., 3. 10. 2024 Úvod do studia literatury pro mládež, základní pojmy, vývojové etapy a paradigmata. 8. 10., 9. 10., 10. 10. 2024 Jan Karafiát: Broučci. Podněty ke společné interpretační analýze: funkce personifikace v autorské pohádce; zakončení Broučků v dobovém a současném společenském kontextu; adaptační posuny v současné ediční praxi. 15. 10., 16. 10., 17. 10. 2024 Karel Čapek: Devatero pohádek. Podněty ke společné interpretační analýze: kompoziční postupy a principy Čapkova pohádkového vypravěčství (i ve světle autorových teoretických názorů na pohádku) a subtyp autorské pohádky reprezentovaný Devaterem pohádek. 22. 20., 23. 10., 24. 10. 2024 Jaroslav Foglar: Hoši od Bobří řeky. Podněty ke společné interpretační analýze: návodnost a instruktážnost Foglarovy literární tvorby, typologie hrdinů, čtenářský potenciál dříve a nyní. 29. 10., 30. 10., 31. 10. 2024 Ota Hofman: Útěk, Ivona Březinová: Útěk Kryšpína N. Podněty ke společné interpretační analýze: tematické spříznění i rozdílnost obou „útěků“; podoba a motivace útěku v próze O. Hofmana a I. Březinové; vypravěčská perspektiva obou próz a její význam při recepci. 5. 11., 6. 11., 7.11. 2024 Radek Malý: Listonoš vítr. Podněty ke společné interpretační analýze: tradiční (versus inovativní) motivy v poezii pro děti; lyrika. 12. 11., 13. 11., 14. 11. 2024 Průběžná kontrola. 19. 11., 20. 11., 21. 11. 2024 František Tichý: Transport za věčnost. Podněty ke společné interpretační analýze: prolínání fikční a dokumentární roviny – jeho výhody i nevýhody v literatuře pro mládež; estetický a emoční účinek prózy ve vztahu k její věrohodnosti. 26. 11., 27. 11., 28. 11. 2024 Petra Soukupová: Kdo zabil Snížka? Podněty ke společné interpretační analýze: způsob zobrazení dětských a dospělých postav včetně jejich konfliktů (funkce vypravěčské perspektivy), vztah ke zvířecímu hrdinovi. Dvojí adresát v LPM. 3. 12., 4. 12., 5, 12. 2024 Petr Sís: Zeď, Pavel Čech: A. Podněty ke společné interpretační analýze: interpretace alegorického příběhu v souvislosti se společenským a literárním kontextem; motivika příběhu; žánrová charakteristika. 10. 12., 11, 12., 12. 12. 2024 Závěr