Didaktika literární výchovy pro bakalářské studium

Týden 2 - Čtenářský zážitek a zkušenost, sdílení


V této hodině budeme pracovat s vlastními čtenářskými zážitky a jejich sdílením. 

Cílem hodiny bude uvědomit si (potenciální) různost individuální čtenářské zkušenosti, zážitků a preferencí. A také jejich vývoj, možnost kritické reflexe s časovým a zkušenostním odstupem, roli učitele ve vývoji čtenářství. Přístup bude oscilovat mezi náhledem z pozice studenta učitelství a žáka ZŠ/SŠ. 

Součástí cíle hodiny bude podle potřeby také seznámení se navzájem (možnost nového kolektivu skupiny).


VÝCHOZÍ ÚKOL:

1. Vzpomeňte si sami na sebe ve věku školní docházky (základní, střední škola) a vybavte si knihu (příběh), která se vám v té době velice líbila. Zamyslete se nad tím, proč. Připravte si na to téma pár vět.  Pokuste se být co nejkonkrétnější, aby si představu o knize mohl udělat i ten, kdo ji nezná.  

2. Sdílejte s některým z kolegů.


Následuje sdílení v diskusním kruhu.


Pro zajímavost:




Tipy na četbu žáků (studentů) - 2024
Výsledek aktivity z tohoto týdne ze všech skupin.