Didaktika literární výchovy pro bakalářské studium

Týden 10 - Obecná metoda jako cesta k cíli III. - T-graf


V této hodině budeme pracovat se subjektivními čtenářskými názory, a to především s pomocí metody T-graf. 

Cílem hodiny je uvědomit si různorodost individuálního vnímání a hodnocení textu i jeho dílčích prvků (motivů, lexika, kompozice ...). Součástí cíle je rozvíjení schopnosti argumentovat, přijmout argumenty druhého, naslouchat, obhájit si názor i změnit ho, a v neposlední řadě uvědomit si význam rozvíjení těchto schopností u žáků. Důležité je také vědomí toho, že učitel se práce danými metodami účastní s vlastním vytvořeným názorem a argumenty, které ale nesmí prezentovat jako ty "jediné správné".


První aktivita:

Text, se kterým budeme pracovat:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2024/CJp044/160795567/Holub_-_Strucna_uvaha_o_potope.pdf

Metoda (zdroj: Sieglová, D.: Konec školní nudy. Praha: Grada, 2019).

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2024/CJp044/160795567/T-GRAF.docx


Druhá aktivita:

Práce metodou "Rohy" se zadaným věcným tématem (nikoli textem).

Aktivita se realizuje podle časovým možností.

Metoda (zdroj: Sieglová, D.: Konec školní nudy. Praha: Grada, 2019):

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2024/CJp044/160795567/ROHY.docx



Pro úplnost - odkaz na slovníkové heslo Miroslav Holub: