Didaktika praktického vyučování 2

Týden 3

Výukové cíle:

  • Studenti vědí, co je možné zkoumat v učebnicích (obdobných didaktických textech).
  • Studenti vědí, jakými metodami je možné provádět výzkum učebnic.
  • Studenti umějí vysvětlit základní princip pedagogických experimentů.
  • Studenti umějí vysvětlit princip expertních výzkumných metod.
  • Studenti dokáží vyjmenovat příklady vlastností učebnic, které lze zkoumat s pomocí statistických metod.
  • Studenti dokáží popsat míru centralizace v rozhodování o školních učebnicích v podmínkách ČR.
  • Studenti vědí, v čem se liší kritéria kvality školních učebnic mezi jednotlivými státy světa.
  • Studenti dokáží popsat výzkumnou metodu Měření didaktické vybavenosti podle Průchy (1998).

Kritéria kvality didaktických textů

Expertní hodnocení kvality učebnice - dotazník

Hodnotící arch pro měření didaktické vybavenosti učebnice (Průcha, 1998)