Didaktika praktického vyučování 2
Týden 5
Výukové cíle:
- Studenti dokáží vyjmenovat a popsat 4 základní činitele tvořící osobnost učitele.
- Student zná všechny profesní činnosti učitele, které jsou často připodobňovány k profesi manažerů.
- Student dokáže vyjmenovat alespoň 5 osobnostních předpokladů pro učitelskou profesi.
- Student dokáže blíže vysvětlit alespoň 1 libovolný osobnostní předpoklad učitele.
- Student dokáže vyjmenovat s jakými subjekty učitel v rámci své práce komunikuje.
- Student dokáží popsat základní pravidla pro efektivní komunikaci učitele s jednotlivými subjekty.
- Student zná minimální zákonné požadavky na vzdělání učitele praktického vyučování a učitele odborného výcviku.
- Student dokáže vysvětli v čem je kontroverzní diskutovaná novela Zákona o pedagogických pracovnících.
- Student dokáže uvést argumenty ve prospěch a proti novele Zákona o pedagogických pracovních.
Výuková prezentace: Osobnost učitele
Odborný článek
De-profesionalizační novela v mezinárodní perspektivě přístupů k učitelské profesi
Vladimíra Spilková; Univerzita Pardubice, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky
De profesionalizacni novela v mezinarodni perspekt 1
Otázky k článku:
- Proč je novela zákona o pedagogických pracovnících považována za kontroverzní?
- Co znamená de-profesionalizace učitelské profese?
- Jaké krátkodobé a dlouhodobé dopady by novela měla na ocenění a prestiž učitelské profese ve společnosti?
- Jak je přistupováno k učitelské profesy ve vyspělých západoevropských zemích?
- Jaké argumenty jsou zmiňovány ve prospěch novely?
- Jak jsou tyto argumenty zpochybňovány?