Didaktika praktického vyučování 2
Týden 6
Výukové cíle:
- Student umí vyjmenovat 4 základní zákony, které se týkají školství.
- Student dokáže shrnout obsah Školského zákona.
- Student zná hlavní cíl Školského zákona.
- Student dokáže shrnout obsah Zákona o pedagogických pracovnících.
- Student dokáže uvést příklady oblastí ze Zákoníku práce, které se dotýkají školství.
- Student zná hlavní cíl Zákona o pedagogických pracovnících.
- Student dokáže na příkladech z praxe rozhodnout, zda jsou v souladu s Autorským zákonem nebo ne a své tvrzení zdůvodní.
Výuková prezentace: Právní předpisy
Odkazy na právní předpisy:
Informace pro skoly novela zakona o pedagogickych pracovnicich
Školní tajnosti:
Otázky ke školskému zákonu:
- Kde platí školský zákon?
- Jaké jsou zásady vzdělávání?
- Jaké jsou povinnosti žáků a rodičů?
- Jaké jsou povinnosti učitelů?
- Jaké jsou práva žáků a rodičů?
- Jaká jsou práva učitelů?
- Jaké učebnice a pracovní sešity musí škola poskytnout bezplatně?
- Jak školský zákon charakterizuje střední vzdělávání?
- Jaké stupně vzdělání podle délky a hloubky studia střední školy poskytují?
- Kdo může být přijat na střední školu?
- Jak je organizováno střední vzdělávání?
+
- Jakým způsobem je definován termín "kurikulum" v Zákoně č. 561/2004 Sb. o vzdělávání?
- Jaký je hlavní cíl Zákona č. 561/2004 Sb. (školského zákona) a k čemu slouží?
- Jaká jsou hlavní práva a povinnosti učitelů a žáků podle školského zákona?
- Jak byste navrhli zlepšení v oblasti financování vzdělávání podle školského zákona?
- Jaké jsou hlavní rozdíly mezi vysokoškolským a středním odborným vzděláváním podle Zákona č. 561/2004 Sb. o vzdělávání?
- Jaký by mohl být dopad změn v školském zákoně na vzdělávání ve společnosti?
- Uveďte příklad jedné povinnosti pedagogických pracovníků stanovené Zákonem č. 561/2004 Sb. o vzdělávání a vysvětlete, jak by mohli tuto povinnost plnit.
- Který ze stupňů vzdělávání není regulován Zákonem č. 561/2004 Sb. o vzdělávání?
Otázky k zákonu o pedagogických pracovnících:
- Jaký je hlavní cíl tohoto zákona a proč je důležitý pro vzdělávání v České republice?
- Jakým způsobem definuje Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících "pedagogické pracovníky"?
- Uveďte alespoň 3 příklady zaměstnanců školy, kteří nejsou dle zákona považováni za pedagogické pracovníky.
- Jakým způsobem tento zákon ovlivňuje nábor a výběr pedagogických pracovníků ve školách?
- Jaké jsou hlavní výzvy, kterým čelí pedagogičtí pracovníci v souvislosti s tímto zákonem, a jak mohou být řešeny?
- Jak mohou
pedagogičtí pracovníci podpořit inkluzivní vzdělávání v souladu s Zákonem č.
563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících
- Jaké jsou klíčové požadavky na odbornou přípravu pedagogických pracovníků podle zákona, a jak by mohla být tato příprava zlepšena?
- Jakým způsobem Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících podporuje profesní rozvoj pedagogických pracovníků?
Pravidla pro užití autorských děl ve škole
Uziti autorskych del ve skolach
Další materiály k prostudování:
230504 MSMT domaci ukoly
Vyuziti pravnich opatreni pri reseni problemoveho chovani zaku 1