Náplň předmětu • vývoj, základní teorie a principy hudebn pedagogiky, včetně současného vzdelávacieho systému • oborově zaměřená psychologie, východiska pro školní praxi základy hudební sociologie, výzkumná metodologie a výzkumné projekty 1. Hudební pedagogika jako obor 2. Vývoj hudební pedagogiky 3. Hudební výchova na ZŠ a SŠ 4. Současné hudební vzdělávání 5. Základy sluchového vnímání 6. Hudební schopnosti, dovednosti, hudební talent a hudebnost 7. Vybraná témata hudební psychologie 8. Hudební sociologie jako obor 9. Základy výzkumné práce 10. Příklady výzkumných projektů hudebně sociologického zaměření Materiály 1. Prezentace ve studijních materiálech předmětu (IS) 2. Výpisky z přednášek (!!!) 3. Doporučená literatura (informace o předmětu v IS) Ukončení předmětu průběžné on-line testování získaných znalostí (IS) 1. odpovědník (h. pedagogika) 2. odpovědník (h. psychologie) 3. odpovědník (h. sociologie) max. 10 bodů/odpovědník časový limit: 30 minut min. 7 bodů z každého počet pokusů: 1 Ukončení předmětu Vypracování konspektu (zhuštěného obsahu) výzkumů KHV (CZ/ENG) • dobrovolné, ale doporučené (©) vypracování jako studijní materiál k Mgr. státnicím • Výzkumy hudebních preferencí (2012-2014) • Postoje vysokoškolských studentů k hudbě v období postmoderny (2016) • Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017 • Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky (2018) • Lidová píseň v hudební výchově na základních a středních školách v ČR (2019) • Postoje učitelů hudební výchovy na ZŠ a SŠ v České republice k lidové hudbě l/II (2020 2021)