Práce s žáky s ADHD a PAS

výuka 27. září 2024

8:00 až 11:50 a 13:00 až 16:50

Výstupy z učení:

Po absolvování kurzu budou studenti schopni:

  • Rozpoznat projevy ADHD a PAS v chování a školní práci dětí.
  • Aplikovat účinné strategie pro podporu dětí s ADHD a PAS ve třídě.
  • Reflektovat a analyzovat praktické příklady z pedagogické praxe.
  • Spolupracovat na zlepšování podmínek pro vzdělávání dětí s těmito diagnózami.

Harmonogram kurzu:

Kurz proběhne v jednom osmihodinovém bloku rozděleném na dvě části:

  • 08:00 – 11:50: Blok věnovaný ADHD (přednáška a diskuse)
  • 11:50 – 13:00: Přestávka na oběd
  • 13:00 – 16:50: Blok věnovaný PAS (přednáška a diskuse)

Každý blok se skládá ze dvou částí:

  1. Teoretická část: Prezentace klíčových konceptů a strategií.
  2. Diskuse a aplikace: Sdílení zkušeností studentů z praxe, analýza konkrétních případů a reflexe.
PAS

Kurz se koná 27. září 2024 

V kurzu jste společně studenti denního i kombinovaného studia, tak uvidíte třeba i tváře, které z ostatních předmětů neznáte. 

požadavky na ukončení kurzu

Předpokládá se aktivní účast na výuce. Do konce semestru na PdF, tedy do 15. prosince 2024odevzdat do odevzdávárny v ISu příběh osoby s PAS nebo ADHD na základě její autobiografie, kterou jste si přečetli (případně zhlédli, jedná-li se o video/film); je jedno, zda si najdete příběh u nás nebo v zahraničí, důležité ale je, aby byl příběh AUTOBIOGRAFIÍ, tedy vyprávěním reálné osoby, a zároveň, aby tato osobě měla ADHD nebo PAS skutečně diagnostikováno a to nejpozději v průběhu základní školy (tzn. osoby, které si myslí, že mají ADHD nebo PAS, nebo kterým byla některá z těchto poruch diagnostikována až v dospělosti, toto kritérium nesplňují a jejich příběh si tedy pro prezentaci nevybírejte) a aby období dětství bylo v autobiografii zachyceno

příklad vhodných příběhů: 

Carly Fleischmann, Temple Grandin, Naoki Higašida, Daniela Schreiter

nevhodné příběhy:

Josef Schovanec (sporná a pozdě stanovená diagnóza); příběhy popisované pouze z pozice rodičů/učitelů, nikoliv z pozice člověka s PAS; příběhy nereflektující dětství

osnova seminární práce:

- krátká synopse (max 1 odstavec)

- krátce popište několik (minimálně tři) pro Vás osobně nejzajímavějších postřehů, momentů, prožitků popsaných v autobiografii (klidně v odrážkách) a zkuste vysvětlit, jak tuto informaci lze využít v praxi pedagoga

zápočet:

zápočet bude udělen za odevzdání seminární práce splňující zadání - zápočet bude do ISu udělen v prvních 3 týdnech zkouškového období na PdF