výuka 27. září 2024
8:00 až 11:50 a 13:00 až 16:50
Výstupy z učení:
Po absolvování kurzu budou studenti schopni:
- Rozpoznat projevy ADHD a PAS v chování a školní práci dětí.
- Aplikovat účinné strategie pro podporu dětí s ADHD a PAS ve třídě.
- Reflektovat a analyzovat praktické příklady z pedagogické praxe.
- Spolupracovat na zlepšování podmínek pro vzdělávání dětí s těmito diagnózami.
Harmonogram kurzu:
Kurz proběhne v jednom osmihodinovém bloku rozděleném na dvě části:
- 08:00 – 11:50: Blok věnovaný ADHD (přednáška a diskuse)
- 11:50 – 13:00: Přestávka na oběd
- 13:00 – 16:50: Blok věnovaný PAS (přednáška a diskuse)
Každý blok se skládá ze dvou částí:
- Teoretická část: Prezentace klíčových konceptů a strategií.
- Diskuse a aplikace: Sdílení zkušeností studentů z praxe, analýza konkrétních případů a reflexe.
Kurz se koná 27. září 2024
V kurzu jste společně studenti denního i kombinovaného studia, tak uvidíte třeba i tváře, které z ostatních předmětů neznáte.
požadavky na ukončení kurzu
Předpokládá se aktivní účast na výuce. Do konce semestru na PdF, tedy do 15. prosince 2024, odevzdat do odevzdávárny v ISu příběh osoby s PAS nebo ADHD na základě její autobiografie, kterou jste si přečetli (případně zhlédli, jedná-li se o video/film); je jedno, zda si najdete příběh u nás nebo v zahraničí, důležité ale je, aby byl příběh AUTOBIOGRAFIÍ, tedy vyprávěním reálné osoby, a zároveň, aby tato osobě měla ADHD nebo PAS skutečně diagnostikováno a to nejpozději v průběhu základní školy (tzn. osoby, které si myslí, že mají ADHD nebo PAS, nebo kterým byla některá z těchto poruch diagnostikována až v dospělosti, toto kritérium nesplňují a jejich příběh si tedy pro prezentaci nevybírejte) a aby období dětství bylo v autobiografii zachyceno.
příklad vhodných příběhů:
Carly Fleischmann, Temple Grandin, Naoki Higašida, Daniela Schreiter
nevhodné příběhy:
Josef Schovanec (sporná a pozdě stanovená diagnóza); příběhy popisované pouze z pozice rodičů/učitelů, nikoliv z pozice člověka s PAS; příběhy nereflektující dětství
osnova seminární práce:
- krátká synopse (max 1 odstavec)
- krátce popište několik (minimálně tři) pro Vás osobně nejzajímavějších postřehů, momentů, prožitků popsaných v autobiografii (klidně v odrážkách) a zkuste vysvětlit, jak tuto informaci lze využít v praxi pedagoga
zápočet:
zápočet bude udělen za odevzdání seminární práce splňující zadání - zápočet bude do ISu udělen v prvních 3 týdnech zkouškového období na PdF