huni ped AKTUÁLNÍ OTÁZKY ŠKOLNÍHO PORADENSTVÍ VÝZVY A NADĚJE: JAK VE ŠKOLE PODPOŘIT ADAPTACI DĚTÍ ČELÍCÍCH ŽIVOTNÍM OBTÍŽÍM? 29.11.2024 Pedagogická fakulta MUNI, Poříčí 31, 603 00 Brno psychologie.ped.muni.cz Program 9:00 Zahájení, přivítání 9:15 Lenka Ondráčková: Připravované změny v oblasti školního poradenství přestávka 10:15 závěrečné práce: Konzultanti z Katedry psychologie známí - neznámí postrach, Příklady inspirativní praxe - práce oceněné Cenou dr. Jana Berana formalita, nebo Martina Raiserová, Radovan Jůzl: Formativníhodnocení v koncepci školy; cesta rozvoje? Motivační funkce formativního hodnocení jako faktoru prevence školní neúspěšnosti Jana Pláteníková: Možnosti mediace ve výchovném poradenství a školním prostředí přestávka_ 11:30 Blok expertů Tereza Švandová (META o.p.s.): Podpora dětí s OMJ a jejich škol a podpory I: Alena Vlková (Nevypusť duši): Projekt Zázemí pro duši projekty a služby Hynek Cígler (FSS MU): Projekte-psycholog Marcela Běličova, Pavlína Procházková (SOFA): Podpora ohrožených dětí polední pauza 12:30 -13:30 13:30 Jan Veselý (PREV Education) 14:00 Blokpraxe Renata Abrahamova Blokexpertů Tereza Švandová školských (psycholožka, PPP a podpory 1: Alena Vlková (PPP Hodonín) poradenských Brno) projekty a služby Marcela Běličova zařízení Kateřina Štrausová (pokračování, a Pavlína Procházková D 30 (speciální pedagožka, diskuse-D 34) Marie Kováčova (MČ Brno- preference aktuální PPP Brno) Preference sever) účastníci absolventi, Hynek Cígler veřejnost Jan Veselý přestávka Jana Pláteníková: Úlevy, nebo prostě jen lidskost? Podpora pro žáky s úzkostmi, psychosomatickými a neurogenními obtížemi Alena Vlková: Jak může okresní metodik prevence podpořit v terénu dítě s psychiatrickou diagnózou? Jolana Buckova (psychoterapeutka, ex Krizové centrum pro děti a rodinu): Děti, truchlení a škola Kateřina Bartošová (psychoterapeutka, FF MU): Speciální sourozenci - život se sourozencem s postižením přestávka 18:45 Závěrečné shrnutí a zpětné vazby 19:00 KONEC Hlavní program probíhá v učebně D 30 (budova Poříčí 31), paralelní sekce (14- 16 hodin) v učebně D 34 (kde je po zbytek dne i prostor pro neformální diskuse a drobné občerstvení). 16:00 Blokexpertů a podpory ii: životní situace a potřeby (navazuje panelová diskuse) Změna programu vyhrazena.