Vývojová psychologie_PREZENČNÍ STUDENTI

Kritika Piageta a Kohlberg


Kritika Piageta

Spor s teorií

 - Období nejdou tak, jak Piaget určil (přesný věk)

- Fáze se překrývají,  existují období upevňování (Siegeler)

- Ostrá ohraničení x plynulost vývoje (Vyygotskij)

- Provázanost funkcí - neposouvá se schopnost analýzy, ale znalosti, obsah paměti, atd.

- Nejde o to, vystavit dítě podnětům,  a nezasahovat ale socializace se přepokládá, je součístí (Vygotskij, Feuerstein - dynamická diagnostika: důležitá je schopnost učit se a posouvat se, zón nejbližšího vývoje... potenciál: Najít ho!)


Potvrzení teorie

Piaget vzorem Montessori pedagogiky - "Nauč mě, abych to udělal sám"

Schopnost konzervace, kategorizace - užitečné pro školní zralost!

Interkutltruní  platnost, jak ukazujé některé výzkumy (Uganda)

Spor je spíše o další/celkový kontext teorie - dílčí tvrzení se potvrzují a jsou užitečné pro pedagogiku i psychologii!


Morálka:



Hra: