Interaktivní osnova
Intervenční postupy – Speciálněpedagogická podpora a intervence u osob s postižením zraku
Týden 8 - Dítě se zrakovým postižením v předškolním období
Úvod
Klientům v tomto období a jejich rodinám se věnuje Společnost pro ranou péči - viz.: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10315080042-tep-24/212411058130016/obsah/224010-rana-pece/
Kojenecký věk
- Aktivizace dítěte
- Důraz na samostatnost poznávání rozličných podnětů (různé druhy terénu, materiály, zvuky)
Předškolní období
- Poznání většího prostoru (kaluže, bahno, písek)
- Běh s průvodcem (jiný pohyb)
- Potřeba neustálého popisu okolí
- Potřeba upozorňovat na zvuky a jejich původce
Před nástupem do školy je třeba zvládnout: hygienu, stolování (používání příboru), pravidla chování
Vždy se klade důraz na posilování a správné držení těla – tendence k pasivitě!!!
Pomůcky pro předškolní vzdělávání
fixy se silnou stopou a zvětšené obrázky
výrazně barevné hračky
Zdroj: www.detkska-lehatka.cz
stavebnice a předměty ke třídění
Zdroj: www.molitanovysvet.cz
ozvučené hračky https://www.youtube.com/watch?v=J3jVglmoZjE
pomůcky zrakové stimulace
Zdroj: www.liileladybughugs.com
hmatové obrázky a knížky
Zdroj: www.dotknisesveta.cz
Podklady pro přednášku